lördag 27 juni 2009

EFIT- den 27 juni

Idag tänker jag för första gången testa EFIT. Ni kommer att få följa en mig under en helt vanlig lördag i sommarvärmen.

08.00 Startar datorn och surfar runt lite, resten av huset sover.
Idag är det EFTI - det tänker jag testa!

09.00 Långfrukost på altanen denna underbara sommarmorgonen

10.30 Dags att hänga dagens första tvätt på tork
det blåser idag så det är perfekt torkväder

11.20 Tomatplantorna i växthuset behöver vatten i värmen.
Vill alltid vattna på förmiddagen så att det inte blir för fuktigt under natten.

12.10 Nu behöver vi kaffe!
Sitter kvar på altanen och njuter av värmen en stund
innan det är dags att gå in och fixa klart veckostädningen.
Men det är ingen idé att stressa!

13.14 Dags att lyssna på "Sommar" på P1 - Linda Olsson pratar om vänskap och kärlek.
Linda Olsson har skrivit "Sonat till Miriam"
har du inte läst den så kan jag rekommendera den varmt!

14.00 Dags för lunch för 4 av 5. För den 5:e var detta frukost!
Stekt kassler, ris och currysås.
Å så en massa vatten för att hålla vätskebalansen under kontroll!

15.00 Maken håller på med trädgårdsarbete. Finns alltid något att göra!

16.00 Dags för eftermiddagsfika!
Göteborgskex har fixat dessa kakor till mig och alla var nöjda;-))

17.15 Lillgrabben hjälper maken att såga ner grenar ur en av björkarna.
Det gäller att se till att aktivera de där tonåringarna ;-))

18.30 Nu har grabben gjort sig förtjänt av en stund med boken
"Röde orm" av Frans G Bengtsson - rekommenderad av storebror vilket imponerade bibliotekarierna vilket jag överhörde efter att ha pratat med dem om en
eventuellt nyare upplaga.

19.10 Dags för kvällens middag. En pasta med laxsås.
Jag dricker rosé och maken rött - fokus tycks helt och hållet vara på drycken!

20.05 Nu har jag satt mig med min bok.
"Ängeln på sjunde trappsteget" av Frank McCourt.
Jag har kämpat länge med denna bok för jag tycker det är så mycket eländes elände
har säkert plöjt fyra andra mellan de olika lästillfällena i denna bok.
Men sägas kan att boken berör.

21.10 Resultatet från en runda med kameran i trädgården.

22.20 När det är dags att krypa ner så blir det i nytvättade sängkläder.

23.03 Detta är mitt sista bidrag för idag - vår Paradisbuske som står i full blom!
Tack för idag!

8 kommentarer:

  1. Vad kul, väntar på mer...

    SvaraRadera
  2. Vilken rolig idé! Har jag tid ska jag kopiera den. Idén alltså. Kul att få tjuvkika lite på ditt hus och din trädgård (eh... var det inte ett skånskt program som hette så på åttiotalet)...
    Sonat till Miriam har jag inte läst. Men hennes första har jag läst. Den var så himla bra så jag köpte "Sonat till Miriam" utan att ha läst den och gav den till mamma i julklapp. Ska nog låna den på bibblan. Snart kommer den på bokrean, så köper jag den.

    Ha en skön sommarhelg.

    SvaraRadera
  3. Vilken kul ide :) säger som Artista att den måste jag kopiera någon gång :)

    Ser ut som att du har lika härligt i sommarhettan som jag, fast min dag har mer eller mindre spenderats på bygg-max köpandes sten till baksidan..

    Kram

    SvaraRadera
  4. Jag blir alldeles mätt när jag ser hur mycket du äter... ;-)

    Men det där med ett foto i timmen ska jag ocksp göra - någon gång...

    Fast du, nu har du väntat lite för länge, va?

    SvaraRadera
  5. Anni vännen - man måste inte lägga in ett kort i timmen utan det räcker att man har tagit ett kort i timmen;-))

    SvaraRadera
  6. Så trevligt att följa din dag och varmt tack för din kommentar hos mig./Ingrid

    SvaraRadera
  7. Hej! Det verkar som du hade en bra dag igår. Jag har också försökt att läsa boken "Ängeln på sjunde trappsteget" men gav upp. När det gäller din fråga till mej idag är svaret - Nej jag använder inget filter. Har aldrig provat det. Hoppas att du får en bra söndag.
    Hälsningar Kerstin

    SvaraRadera
  8. Oj...det skulle nog inte funka här med ett foto i timmem...jag kommer ALDRIG ihåg kameran nämligen!
    Men nå´n dag under semestern kanske jag ska...så jag kan ta fram och påminna mig om det senare då det börjar bli lite "trist" eller så...;o)

    Du har nå´t hos mig.

    Ha det så gott!

    Kram

    SvaraRadera