fredag 26 juni 2009

En snöplig händelse

Bilden är hämtad från nätet!

Egentligen borde väl dagens blogg handla om Michael Jackson vars liv inte gick att rädda!
Men det ska den inte göra utan den ska handla om en snöplig händelse.

När grabben kom hem från jobbet meddelade han att det måste ha hänt en stor olycka ute på 45:an.
Det var stort pådrag och vägen var avstängt.
Grabben cyklade på den närliggande cykelvägen så han kunde inte riktigt se vad som hänt.

Nästa dag hör jag på radion om vad som hänt
jag som i vanliga fall är en rätt sansad person kan inte låta bli att skratta högt
detta trots att klockan är 6.35.

En rökande man skulle till att offra sin glödande cigarettfimp genom rutan.
Det slumpar sig så att fimpen inte far ut på samma sätt som den troligen tidigare gjort tusentals gånger
utan flyger in i baksätet och hamnar i pappret som ska till återvinningen.
Ja mycket riktigt så tar detta eld och det rätt snabbt!

Mannen lyckas köra in vid sidan av vägen - ta sig ur bilen och larma
men på släp har han en husvagn och i den finns det gasol
så illa är det med en brinnande bil så nära gasolen!

Det går bra - inga skador.
Men en himla dyr nota för skattebetalarna har denna oerhört klantiga man ordnat!

Vad ger ni mig för den!

Måste ändå återkomma till Michael Jacksons död.
En man som är så talangfull, en man som är så framgångsrik, en man som tjänat så ofantligt mycket pengar är ändå långt från lycklig!
Det gör mig ont att han inte kunnat njuta av sin framgång, sin talang och sin rikedom.
Pengar och framgång är inte lika med lycka!

Ikväll ska jag plocka fram Thriller - LP-skivan som spelades om och om igen på högsta volym till mina föräldrars förtvivlan.
Skivan ska spelas på högsta volym och jag ska minnas
minnena ska jag bära med mig och de är lätta att bära♥

4 kommentarer:

  1. Tänka sig så det kan gå...
    Ännu en anledning till att det inte ska rökas i bilen.

    SvaraRadera
  2. Vi är många som tänkt samma tanke som du. Framgång och pengar är inte livets lycka...

    Njut av den sköna sommaren nu - vem vet hur länge det varar ♥

    SvaraRadera
  3. Håller med dig och babsan, framgång och pengar är inte livets lycka. Nära och kära är iallafall för mig livets lycka ♥

    SvaraRadera
  4. Varför ska man sprätta iväg en fimp genom rutan när hela landet är torrt? På Gotland antändes ett agtak på en mycket gammal gård just av en utsprätt fimp.

    Vad gäller MJ vet jag att man inte ska blanda ihop personer och handlingar, men när det gäller ev pedofili har jag svårt att låta bli...

    SvaraRadera