tisdag 23 juni 2009

Ut och njut!

avslutade Nattsyrrans Foto sitt blogginlägg idag. Å så rätt hon har - varför sitta här framför datorn när vi bjuds på så underbart väder? Sagt och gjort! Fram med kameran och upp på min gamla trotjänare och iväg...

Även ett dike kan bjuda på vackra blommor;-))

Hästarna måste ju pysslas om.Slumpån i skymning
svårt att fota för himlen ville bränna ut
. Lite för mörk men ändå - bara till att fortsätta träna;-))

Prästkragarna host hoppas nu att det är rätt lyste så vitt och fint.

Min gamla trotjänare som bar mig framåt i sommarkvällen!
Må så gott alla för det gör jag;-))

4 kommentarer:

  1. Då missade du ju Mums-Måns och fotbollen!
    ;-)

    SvaraRadera
  2. Jag missade också pga tjejträff... Huvudsaken var att Sverige vann.

    Gillar prästkragen;-)

    SvaraRadera
  3. Det ser ut att vara en präskrage, ja. Baldersbrån har mindre och rundare korg (det gula). Här ser man ju inte bladen, men annars är det ju lättast att skilja prästkrage och baldersbrå åt på balden; baldersbrån har blad som liknar kraftig dill.

    Sista bilden är min absoluta favorit!

    SvaraRadera
  4. Ja, visst är sommaren underbar! Jag njuter av sommarkvällarna och har datorn avstängd oftast. Du verkar ha en vacker cykelväg. Vilken fin bild på prästkrage.
    Hälsningar Kerstin

    SvaraRadera