torsdag 30 juli 2009

Frisktandvårdsförsäkring


Jag har fixat mig en frisktandvårdsförsäkring vilket innebär att jag till en kostnad på ca 34 kr/mån har fri tandvård i tre år. Priset fastställs utifrån tandstatus vid tandläkarbesöket så det kan variera något, jag har mycket bra tänder och har så haft i flera år så jag ligger bra till i prislistan. Under de tre åren ingår ett besök hos tandhygienist samt tandläkare. Skulle något hända med tänderna ingår även den vården som behövs under dessa år. Jag har dock vissa krav på mig som tex att jag dagligen förutom att borsta tänderna ska använda tandtråd samt skölja med flor.

Idag var det så dags för besök hos tandhygienisten. Allt såg bra ut men där fanns tandsten som skulle bort. Så jag beslöt mig för att göra en investering som jag velat göra i flera år men inte tyckt att jag har haft råd med. Men idag tillkom ju ingen annan kostnad så...

... nu äntligen har jag skaffat mig ett tandsmycke. En liten gulddroppe som sitter på min tand om ni tittar noga så kanske ni kan se den;-))

Nästa gång ni går till tandläkaren så hör er för om Frisktandvårdsförsäkringen för det finns absolut roligare saker att lägga pengarna på;-))

2 kommentarer:

  1. Tandläkarbesök kan onekligen bli dyrt!

    Fint smycke till ett fint leende, kan det bli bättre?!

    SvaraRadera
  2. Jag har frisktandvård, och det är jag tacksam för. Min tandvärk i vintras hade blivit en dyr historia annars... Dessvärre flyttas jag till en annan klass, så nu blir det dyrare årsavgift.

    Tandvärken berodde inte på dåligt skötta tänder, utan en inflammation under en tand som dött (förmodligen efter ett slag eller liknande mot käken).

    SvaraRadera