lördag 1 augusti 2009

EFIT - den 1 augusti

Då var det dags för Ett Foto I Timmen (EFIT) igen. Har varit med två gånger tidigare och tycker det är kul att dela med mig av min dag samt ta del av andras . Denna den 1 augusti kommer vi mest att vara hemma förutom att vi ska på svägerskans 60-års kalas.

Välkommen att följa med mig idag!

08.00 Dags att starta modemet

09.00 Diskmaskinen är ej urplockad så jag handdiskade lite

10.00 Nu kommer storgrabben upp och äter frukost

11.00 Skogen är full av underbara kantareller vi hämtar hem några

12.00 Hemma igen och dags för lite kaffe

13.00 Har varit och handlat för det tycks alltid vara något som fattas i vårt hushåll;-))

14.00 Dagens lunch blev kycklingsallad

15.00 Fick en stund i solen med min bok.

16.00 Påväg till 60-års kalas hos svägerskan

17.00 Ett av alla kakfat ... jag begränsade mig till max för det blir lätt för mycket

18.00 Grabbarna delade på två pizzor till middag.

19.00 Maken och jag åt svampomelett och svepte en kall öl till

20.00 Dags att ta in tvätten så att den inte blir fuktig igen

¨21.00 Ännu en guldpeng till vårt semesterspar. Resan till Fuerteventura är bokad;-))

22.00 Dags att tvätta bort min make-up så att jag inte blir för trött och hoppar i säng utan att göra rent!

Där har ni min 1 augusti i bilder. Nu sitter jag här vid köksbordet och lägger in sista bilden, vid sidan om datorn står ett glas rött. Kan väl tillägga att jag är nöjd med min dag.

Till alla er som tittar in här hoppas att även ni haft en bra dag - skriv gärna en liten hälsning så att jag vet att ni "tittat in"!


10 kommentarer:

  1. Koselig med sopptur, her fant vi ingen sist gang vi var i skogen og leita.

    Ha en fin lørdag videre!

    SvaraRadera
  2. Nuuuu, vad kul. Vart har ni hittat kantarellerna? Nyfiken.

    Tack för mail svaret.

    SvaraRadera
  3. Åhh, kantareller minsann!
    Mycket gottegott här :)

    SvaraRadera
  4. Kantarellerna hittade vi runt knuten där vi bor - men som den sanne svamp plockare jag är så avslöjar jag aldrig mina ställen;-))

    SvaraRadera
  5. Du ser ut att ha haft en trevlig dag. Mumsigt med kantareller! Och kakorna såg ju inte helt fel ut de heller... :)

    SvaraRadera
  6. Kikade in för att titta på din dag. :)

    SvaraRadera
  7. Hej! Vilken trevlig dag med omväxlande innehåll. Jag har länge drömt om en resa till Fuerteventura. Hoppas att du tar många bilder där och visar för oss bloggläsare.
    Hälsningar Kerstin

    SvaraRadera
  8. Jag har en spargris, som jag lägger 10 kr i och en för 5 kr och en för 1 kronor. Men dessvärre, fick vi tömma grisen med 10 kronorna, då AC:n till bilen gick sönder. Så där for vår semesterkassa. Känns lite surt.

    Kul att resan är bokad!

    // KRAM

    SvaraRadera
  9. Haha - snygg sparbössa! =)

    Själv är jag svampblind och hittar aldrig nån svamp när jag är ute, men blir lite avis på alla som kommer hem med hinkar fulla...

    Och det är fasligt vad alla är morgonpigga den här EFIT-dagen.

    SvaraRadera
  10. Vilken trevlig dag du har haft! I like! Fina bilder tar du oxå.

    SvaraRadera