måndag 13 juli 2009

Rapport från en mysig helg!

Vi har haft besök i helgen utav mycket goda vänner. Det bästa utav allt var att alla tre ungdomarna var med (21, 19 och 15 år). Jag har haft lyckan att få se dessa underbara ungdomar växa upp och det glädjer mig så att de ville komma med.

De kom hit på fredag och då blev det mat och prat fram tills läggdags. Kan sägas att det var madrasser högt och lågt i huset. På lördagen åkte vi så till Göteborg men först skulle ju alla duscha och fixa i ordning sig. Kan jag säga att det fixades och donades - hallen var ett tag en skönhetssalong;-))

Vi startade med en fika på mitt favvofik Vanilj som även föll de andra i smaken. Jag tog en morotskaka och till det rött te. Mumsigt men ack så stor bit;-))

Foto: lillgrabben
Efter Vanilj var det shopping i Nordstan, lunch på Avenyn innan det bar av mot Liseberg. Alla var inte så åk-sugna men njöt av att iaktta andras framfart. Vi hade lite otur med vädret och blev rejält blöta i omgångar. Men vad gör det? Några såg till att bli mer blöta genom att ta en åktur i Flumriden.

Andra åkte i stort sett vad som erbjöds och flera gånger om. Själv övervann jag min rädsla och åkte med skräckblandad förtjusning Balder (en bergodalbana) två gånger! Men allt rolligt har ett slut så även denna dag.

Så var det söndag och hemresdag för våra vänner. Men först ett måste och det är ett besök vid slussarna och Slusscafét. Åter igen blev det lite väl regningt men vad gjorde det för då gick vi och fikade. När fikat var över var även regnskuren slut så vi kunde gå en runda och njuta av naturen runt slussarna.

Det är alltid så kul att ha besök och nästa år är det vår tur att åka upp till Hofors för att träffa vännerna igen - längtar nästan redan;-))

2 kommentarer:

  1. Ja men visst ÄR det mysigt med besök!!! Jag har också haft det tills i morse. :o)

    Lika vackra och mysiga bilder leverarar Du som vanligt - TACK! =D

    KRAM på Dig!

    SvaraRadera
  2. Härliga bilder!
    Jag vill ha semester!!!
    Kram

    SvaraRadera