lördag 4 juli 2009

Semesterstart

Nu är det semester;-)) Det var mycket skönt att gå från jobbet vid ettiden igår även om det regndropparna föll över mig. Nu ska jag vara ledig i fyra veckor och jag ska bara vara vilket jag tycker om. Vi kommer få besök av goda vänner och vi kommer att ta en runda till Stockholm men i övrigt är det inget inplanerat!

Första semesterdagen började med en tjejkväll. Vi var fyra tjejer som träffades. Startade vid fyratiden med Rosé, nötter, bigarråer & jordgubbar sittandes på en filt i skuggan nere vid kanalen. Det är så himla mysigt att få träffas och det fanns många ämnen att ventilera. En av tjejerna hade fyllt 40 nyligen så hon fick ett paket av oss ett silvrigt halsband vilket hon genast tog på sig. Efter ett tag kände vi att nu var det dags för lite mat så då traskede vi ner till Strandgatans café. Jag tog en bruschetta med grönsaker och mozzarellaost och till det slank det ner mer och mer öl;-))

Vi satt där i värmen och mådde gott - när klockan passerade elva så tittade vi oss runt lite och fick se att vi var säkert äldst på stället så var det inte när vi kom! De flesta var i min äldsta sons ålder;-)) Vi beslöt oss för att gå vidare. Så innan kvällen var slut hade vi besökt ytterligare tre ställen.

6 kommentarer:

  1. Ha en skön semester!
    Vi startade nog våra 4 veckor samtidigt, även om jag jobbade hemifrån.

    Inplanerat finns lite grann...
    Just nu är jag med Lille Bus hos mina föräldrar en vecka (tåget gick kl 17 igår), men maken är kvar hemma.

    Kram ♥

    SvaraRadera
  2. Låter härligt med semester :) själv jobbar jag 2 veckor till men sen så är det min tur

    SvaraRadera
  3. Vilken MYSIG em/kväll ni verkar ha haft!...fortsätt med det semestern igenom! =D
    Bilden Du har lagt in är helt underbar!...jäklar va suuugen jag blir på nå´t att stoppa i munnen! :o)

    Kram på Dig!

    SvaraRadera
  4. Hoppas att du får en riktigt skön semester nu! Och att Stockholmsdagarna blir lyckade! Hörs sedan ♥

    SvaraRadera
  5. En liten bruchetta och många öl! Det låter väl ljuvligt somrigt... :o)
    Vad gott med semester. Det är du väl värd. Njut nu och planera inte in för mycket. Det är skönt att inte hela tiden ha dagarna uppbokade. Det är skönt att vakna på morgonen och undra... "vad ska jag hitta på idag?"... kanske bara ligga och läsa en bok. Det är kroppens batterier som ska laddas. Och det kan man ju göra på många sätt.

    Stockholm låter också kul. Hälsa sta´n från mig...

    SvaraRadera
  6. Vilken trevlig och mysig början på din semester! Hälsningar Kerstin

    SvaraRadera