söndag 5 juli 2009

Fototriss - Se upp

Missade förra veckans Fototriss även om jag hade bestämt mig för vilket tema jag skulle tävla med. Det föll på att jag inte fick köpt en Solero;-)) Men idag här jag med igen! "Se upp!" är temat på veckans Fotoriss. Har kort på grabbarna när de i veckan hjälpt sin far högt uppe i träden så i mitt arkiv finns det bilder att hämta men då får ni kika in på Fotorian för jag gillar utmaningar och det är ju dagsfärska bilder som gäller;-))

Vår entre har ett litet trappsteg som inte alla uppmärksammar.
Otaliga gånger har jag fått säga "Se upp för trappsteget"!
Nu står där två pelargoner vilket kanske hjälper till.

På vår uppfart står nu världens största container - känns det som ivf.
Det gäller att se upp så att man inte försöker parkera bilden där
min lilla Clio skulle ifs kunna parkeras i den;-))

Maken har hyrt den för att bli med allt trädgårdsavfall i samband med att han föryngrar vår syrenhäck.

Här är makens karriärstege;-))
Denna stege fick han då han vid 40-års ålder blivit färdig datavetare.
Det gäller att se upp så att man inte ramlar ner i karriären!
Numera används den även till annat än karriärsklättring.

7 kommentarer:

  1. Trevlig Se upp-triss du har fått ihop. Trappsteg ska man definitivt se upp för.

    SvaraRadera
  2. Det e kul med de här fotobloggarnas "uppdrag" för man får se så olika ideer på samma tema...

    e själv me i Ordlös Onsdag fast jag har en bokblogg...

    ja e nyfiken på boken du nu läser, skriv gärna några rader om den på min blogg, om du har lust (o om du vill skriva längre så kan ja göra ett inlägg om den)

    Trevlig sommar!/sagt av Hexan själv

    SvaraRadera
  3. Halloj vännen,
    Hoppas ni har det bra på första semesterveckan. Själv har jag även denna vecka att traggla mig igenom men sedan är det semester. Jiho!
    Kramis

    SvaraRadera
  4. Se upp där nere, nu kommer den! Tror man brukar säga så i en av våra vanligaste snapsvisor...... Har aldrig förr tänkt på att det låter lite motsägelsefullt..... Minst sagt.

    SvaraRadera
  5. Tack för din bokrecension hos mig jag har nu gjort ett inlägg om det!!!

    Ses! <;}

    SvaraRadera
  6. Halloj vännen,
    Nu är det bara 2 dagar kvar innan semestern börjar. Jihoo! Det bästa av allt är att i snart får jag 4 hela dagar och nätter för mig själv och det har inte hänt sedan maken dog. Sonen ska iväg på en kryssning med en kompis och dennes familj. Vet inte riktig vad jag ska göra men det kommer jag strax på
    Kramis

    SvaraRadera