söndag 23 augusti 2009

Fototriss - rörelse

Veckans Fototriss är en tävling och temat är rörelse. Det är öppet att tolka på annat sätt och det har jag tagit mig friheten att göra! Enligt Wikipedia har rörelse flera betydelser:
  • ändring av en kropps position, rörelse(fysik)
  • anatomiska termer för rörelse
  • en samling mänskliga verksamheter som delar samma medel eller mål, rörelse (samhälle)
Jag har lagt krutet på den sista av dessa tre och börjar med Idrottsrörelsen symboliserat med Friskis & Svettis i min stad:


Nästa rörelse är arbetarrörelsen symboliseras här med den lokala föreningen:


Sist men inte minst är min surdeg, att baka med surdeg är inte bara trendigt utan även en hembakningsrörelse;-))

Och om surdegen på något sätt upplevs som en tveksam tolkning kan jag bara säga att i surdegen pågår en massa rörelse!

Om det fortfarande är någon som tvekar kan sägas att fotografen har varit i rörelse i många timmar för att hitta sina motiv;-))

24 kommentarer:

  1. jag skulle ha fotograferat min vetesurdeg när den var en Alien - snacka om att vara i rörelse!

    SvaraRadera
  2. Bra tolkning!! Surdegen ser härlig ut!!!

    /christina

    SvaraRadera
  3. det var en härligt inspirerande triss!
    från arbetar rörelse till surdeg? kan man finna lite humor där?

    SvaraRadera
  4. Kul och ovanlig tolkning!
    Sista bilden är favoriten, eftersom det ger så gott resultat.
    Ha det så gott!

    SvaraRadera
  5. Jag tycker att det är rörelse här på din blogg - här händer det saker! Arbetarrörelsen håller till på Olof Palmes gata ser jag. Det passar ju bra! Nu ska jag gå ut och röra på mej - en promenad på landet med en vän.
    Ha det så bra i veckan!
    /Kerstin

    SvaraRadera
  6. surdegen är bara för underbar :) man kan nästan se alla bubblor som rör sig därinne

    SvaraRadera
  7. Oj vad du har jobbat för att få ihop denna roliga triss!

    SvaraRadera
  8. Ja nog har du jobbat för att få ihop dagens triss. Fin tolkning.
    Hoppas surdegsbrödet smakade. :)
    Må så gott.

    SvaraRadera
  9. Oj de där känner jag igen väldigt väl,min hemstad.:)

    SvaraRadera
  10. Surdegsbilden med vidhäftande förklaring tyckte jag var kanon!!!

    SvaraRadera
  11. Härliga tolkningar och tack för din kommentar!
    Kul att du tycker om min blogg...ska försöka få upp lite fler tips i framtiden.

    SvaraRadera
  12. Kul tolkning av temat rörelse. Surdegsbilden fick mig att dra rejält på smilbanden :-D

    SvaraRadera
  13. Surdegsbröd är enormt gott så det får bli favoritbilden bland dina tre annorlunda foton.

    SvaraRadera
  14. Hej du, det var en, i mina ögon, oväntad tolkning av ordet rörelse. KUL.

    Marit

    SvaraRadera
  15. Ha, ha, ha...jag TROR Dig Anne-Lie, att det var en ordentlig rörelse på det där sista!...och även de andra givetvis. ;o)

    SvaraRadera
  16. Hej kompis! Liselotte här. Jag testar dina inställningar. Men jag vill inte vara anynym.
    Mycket rörelse, den elfte oktober kör vi svamprundan. Same procedure as every year!
    Hoppas du känner dig nöjd med dagens arbete:)

    SvaraRadera
  17. Vilken rolig tolkning. Du har verkligne hittat din egen vinkel på det hela. Kul! :-)

    SvaraRadera
  18. Den rörelsen skulle oxå kunna bli en triss Liselott! Ska genast notera detta på familjeagendan!

    SvaraRadera
  19. :) Fyndig och annorlunda triss du fixat!Hembakningsrörelsen ligger mig varmast om hjärtat så den får min röst.

    SvaraRadera
  20. Det var en personligt tolkning du har gjort. Jag gillar surdegen bäst.

    SvaraRadera