lördag 22 augusti 2009

Trendig - jag?

Gick igenom "högen" i köket när jag skulle lägga in räkningarna,
då hittade jag senaste numret av Laga Lätt.
Helt plötsligt läser jag att jag är trendig!

Tänk det hade jag ingen aning om
tycker snarare att jag är lite lagom vardaglig;-))
Där står att riktigt bröd bakas med kärlek, kunskap - och helst på fördeg.
Särskilt nämns bla Pain de Martins surdegsbröd!
Å vem har inte inspirerats och bakat det?

Extra kul blir det när det på bänken ligger 4 limpor och svalnar!
Två bakade på fördeg (surdeg), Ryskt lantbröd
och
två lantbrödslimpor!

Jag har alltid älskat att baka bröd
för mig är det hälsa
Att jobba med händerna
få igång jäsningen
forma brödet
känna lukten från ugnen
sätta tänderna i det ljumna brödet!

Men inte visste jag att jag var trendig;-))

3 kommentarer:

  1. Jamen det var ju bra! Då är jag också trendig, måste berätta det för barnen. Får se om de håller med...

    SvaraRadera
  2. Självklart! Du träffar internetvänner och bloggar också - snacka om trendig morsa!

    SvaraRadera