fredag 28 augusti 2009

Kärlingesund


Nu har jag varit på Kärlingesunds gård på ett lunch till lunch möte. Gården var mycket charmig och det var verkligen en lisa för själen att vistas både i lokal och omgivningarna.
Det är 15 kommuner som har ett nätverk bestående av folkhälsosamordnare.

När vi träffas i nätverket tar vi upp aktuella saker som alla behöver veta mer om men vi stöttar även varandra rent yrkesmässig. Ett nätverk som är guld värt! Vi träffas på detta sätt två gånger/år så nu längtar jag redan till februari;-))

En av de som driver Kärlingesund är konstnär vilket verkligen känns när man traskade runt. Färgsättningarna var helt underbara. Tavlor och detaljer lika så! Kolla bara in dukarna - vem har sagt att man inte kan blanda färger hej vilt;-))


Naturen i omgivningarna var även den ro för själen. Vi började med en planeringspromenix och avslutade eftermiddagspasset med en tipspromenad. Jag kan säga att jag vet numera VEM det var som sprängde Per Ragnars brevlåda en gång i tiden!









Maten serverades som buffé och den var smarrig värre. Det bästa är att vi fick med oss ett och annat recept hem;-))




Lunch dag 1 Lax med färskpotatis, sallad och underbart bröd.











Till middag på torsdagskvällen bjöds vi på Cornflakeskyckling. Det var nytt för mig men riktigt mumsigt. Till det var det pasta och en ärtparmesansås, se nedan...


Lunch dag 2: Ängamat med nybakt bröd samt rabarberpaj och vanlijsås...



Ja erkänner genast Anni att jag har säkert ätit lite för mycket;-))

3 kommentarer:

  1. Vad bra du verkar ha haft det, för både kropp och själ. Jag har varit iväg på liknande dagar nu i Söderköpings Brunn och träffat kollegor med samma typ av jobb som jag har.
    Ha en bra helg!
    /Kerstin

    SvaraRadera
  2. Visst är det där ett vandrarhem också? Jag har för mig att det var ett av de ställen jag valde mellan när vi tillbringade några dagar på västkusten för 5-6 år sedan... Ser ut att vara väl värt ett besök!

    SvaraRadera
  3. Helt rätt Anni det är även ett vandrarhem. Kolla fotorian jag tror bilderna tilltalar dig!

    SvaraRadera