måndag 10 augusti 2009

Att träffas och umgås över en bit mat

Sitter här och reflekterar över min helg, mycket är redan sagt både hos Anni men även i min egen Fotorian. Men mycket finns fortfarande att säga så nog bjuder jag på lite till. Har många kort att välja på så det blir ett urval som publiceras här. Det känns som om detta kommer att blir en matblogg;-))

Det startade så bra på Café Viola i Alingsås med denna underbart smaskiga räkmacka. Mackan åts efter ett besök på Balders hage där vi alla hade passat på att shoppa lite.
Efter att vi installerat oss hos Ulla så bjöds vi på lite förfriskningar med tilltugg. Tilläggas kan att det var ett underbart Roséväder.


När kvällen kom så var det dags för att starta grillarna, Ulla var en riktig grillmästare vill jag lova! Kan lova att i den varma sommarkvällen så var det ett hett uppdrag;-)) Till detta fanns en underbar sallad, välskalade "pärer" samt olika röror hoppsan glömde nästan alla korvarna som också var på plats;-))

Till efterrät var det en underbar bullbrushetta med limekräm och jordgubbar som Ullas dotter fixade till oss. Kvällen fortsatte med mycket fniss och dryck. men även en och annan chokladbit passade på att slinka ner;-)) En mycket trevlig dag blev det men med det sällskapet så skulle jag kunnat ha listat ut det innan!


Efter frukosten traskade vi iväg och gjorde oss bekanta med omgivningarna. Många vackra byggnader såg vi, många med en historia återberättad av Ulla.

Å jag fick äntligen möjlighet att fota lite fjärilar utanför hotellet. I planteringen runt uteplatsen fanns gott om blommor som fjärilarna verkade uppskatta. Ska försöka komma ihåg detta inför att vår tomt ska göras om till en trädgård frågan är väl bara när;-))


Anni och jag hoppade in i min lilla Clio för vidare transport mot Göteborg och kvällens konsert med Madonna. Med hjälp av kartläsare så hittades en billig parkering på härligt promenadavstånd från Ullevi. Men först stannade vi på Avenyn för att äta lite mat på Evas Paley. Tyvärr finns det inga bilder tillgängliga för vi var osäkra på om man fick ha kamera med på Ullevi eller ej.

Söndagens fika blev väl pricken över I;-)) Nu tog jag en räkmacka på Slusscafét innan vi traskade runt och njöt av omgivningarna.

11 kommentarer:

  1. Vilken mysig, innehållsrik och god helg!
    Nu väntar vi på svaret. Vad var temat?
    Hälsningar Kerstin

    SvaraRadera
  2. Nu funderar jag lite på vad du syftar på för tema Kerstin men är det min senaste fototriss så är det mycket riktigt slussar och då speciellt Trollhättans slussområde;-))

    SvaraRadera
  3. Härligt vackra och mumsiga bilder efter en härligt skrattig helg :) låter som himmelriket

    SvaraRadera
  4. Så konstigt, jag har också bilder på den där maten... mmm så gott det var...

    SvaraRadera
  5. Vad roligt att få träffa nätvänner IRL, själv så har jag träffat två och det var jättekul.

    Kram Maria

    PS. Maten ser jättegod ut.

    SvaraRadera
  6. Kul att se dina bilder! Det här får vi göra om!
    Jag såg Julias bilder igår kväll och hon har också fotat en massa mat. Konstigt!!! Men hon har också bilder på en massa skrattande damer (?)

    SvaraRadera
  7. Tror nog ni hade det jätte skojsigt...maten lät kanongod!!
    kramen 3

    SvaraRadera
  8. Vilken matorgie! Ser alldeles underbart ut och extra roligt i glada vänners sällskap!
    Ska du upp till Tjejmilen?
    Har precis bokat buss-sista platsen med upphämtning här men fanns två platser kvar på en annan rutt med upphämtning i Trollhättan och sen Lidköping osv-med Sparlunds och 2 hotellövernattningar-fre-sön. Bara 1590 med extraturer in till stan, bla för upphämtning av nummerlappen på fredan.
    Kattila

    SvaraRadera
  9. Nix -tyvärr Ann ska jag inte till Stockholm den helgen! Det är lite mycket med annat kul nu var och varannan helg och man kan ju inte dela sig även om man vill! Kör hårt!!!

    SvaraRadera
  10. Nej det är sant, man får ransonera sig .-)
    Ska lägga in ett extrakol!

    SvaraRadera
  11. Vilka foton! Underbara! Åh,blev avis på dig som var på Madonna konserten! Var den bra?! Förstås!!

    SvaraRadera