måndag 14 september 2009

EFIT - den 11 september

Något sen men jag tänker delta i EFIT den 11 september.
Att jag är så här sen beror på att jag varit på resande fot
och att jag igår var alldeles för trött för att fixa till detta.

Välkommen att följa med mig fredagen den 11 september 2009!


05.15
Tänk att behöva stiga upp så tidigt en ledig dag men det är precis vad jag gjorde!
Idag ska jag till Danmark med ett tjejgäng och för att hinna ner till båten så gäller det att gå upp i tid. Eller ska jag säga otid för det är väl tidigt för mig.
Det första jag gör är att plocka ut batteriet ur laddaren och sätta det i kameran.

06.30
In med alla väskor i bilen - jisses va mycket det blir bara för en helg!
Jag tillhör dem som alltid packar för mycket men ändå saknar vissa kläder när jag väl är borta.
Nu gäller det att stampa lite på gasen för jag är naturligtvis lite sen.
Iväg för att plocka upp två andra tjejer och så raka spåret mot Göteborg.

07.50
Framme på terminalen.
Morgontrafiken var lite tät men vi hann fram i utsatt tid.
Vår båt ligger där så fin och väntar på att vi ska rulla in.
Trodde vi ja! Men när det var vår tur blev vi stoppade!
Först fick vi inte veta varför men ganska snart framkom det att motorn var sönder så turen var INSTÄLLD!
Nu startade en olidlig väntan!

0830
...å väntar det gör vi fortfarande!

09.30
... å väntar det gör vi fortfarande.
Många av oss började bli lite gnälliga - men för att det inte skulle bero på blodsockerfall så bjöd Stena Line på dricka och kakor. Hungriga var även vi för nu började det bli längesedan den där frukosten hemma innan start 06.30!

10.30
Men ser man på! Här kommer ju en färja!
Vi fick åka Kielbåten till Fredrikshamn;-))
Extra kul för jag har aldrig åkt Kielfärjan tidigare!
Två timmar försenade kom vi så iväg mot vårt resmål.

11.30
Nu satt det finfint med en frukostbuffé!
Det fanns allt man kunde önska och då vi var rejält hungriga så njöt vi av överflödet!

12.30
Mätta och belåtna styrde vi stegen mot båtens shopping.
Här spann jag loss vill jag lova;-))
Ny parfym, dagcréme, färgad underlagscréme, hårmousse, roll-on till en av grabbarna, lukta gott till en av de andra grabbarna, choklad så klart, dryck till helgen.
Ja och sen var det notan tack - hick!
Men jag lyckades lösa ut mig så jag slapp diska!

13.30
Vi hade en helt underbar överresa.
Havet låg spegelblankt och solen värmde!
Så resten av resan satt jag på soldäck.

14.10
Så var det dags att ta sig av båten.
Vi tillhörde de bilarna som var upphissade så vi kom sent av båten.
Nu var det dags för shopping i Fredrikshamn - för de andra alltså!
Mina stålar flög sin kos på båten;-))

15.30
Traskar fortfarande runt på Fredrikshamns gator och torg.
Snygga lock har dom eller hur?
16.15
Framme vid vårt älskade Saeby.
Det är i år tolfte året i rad som vi tillbringar en helg tillsammans här!
Mycket spännande har vi genom åren avhandlat vill jag lova och mycket gott har vi ätit och druckit!

17.00
Dags för fika!
Vi köpte godsakerna i Fredrikshamn och så satte vi oss i solen och njöt.
Inte alla ifs för en av tjejerna gick på "Extra vagansa" och fastade eller var det för att det var ramadan?
Det är hennes kopp ni ser på bilden!
Jag ville absolut inte byta med henne utan njöt av havrekakan!

18.00
Nu mås det jag lovar;-))

19.00
Det är dags för mat igen!
Salladen förbereds och bakpotatisarna sätts in i ugnen.
Jag får äran att göra fyllningen -
detta känns som ett stort ögonblick för mig då vi har en kokerska med oss som alltid ska vara med och röra i maten!

20.00
Dags för bakpotatis med räkröra och sallad.
Till det ett vitt vin som slinker ner lätt som en plätt;-))

21.00
Ja här sitter vi ännu som ni ser!
Allt är uppätet men fortfarande finns det vin kvar
och samtal i mängder;-))

22.00
Nu var det dags för efterrätten.
Vi förflyttade oss till sofforna och fortsatte dricka och snattra!

23.30
Tidig kväll ikväll men så har vi varit uppe sen femtiden allihop och
spännande var det ju när färjan blev inställd och allt!
Behöver jag säga att jag orkade inte läsa en endaste rad?

Det var min dag idag.
Hoppas du haft en bra dag du med!


Men bjuder på en extra bild från lördagen då jag gick ner till stranden och fotade i stället för att gå in till stan och shoppa!


3 kommentarer:

  1. Vilken dag och vad otroligt mycket ni hann med! /Kerstin

    SvaraRadera
  2. Okej, då förstår jag lite bättre det där med Kielfärjan ;-) Badade du i Vesterhavet också?

    SvaraRadera
  3. Visst är det roligt med äventyrliga resor! Och så blir man så vansinnigt fnittrig av att gå upp tidigt - jag gick upp kl fyra på lördagsmorgonen inför vår resa...

    Kul bilder!

    SvaraRadera