lördag 24 oktober 2009

EFIT - 24 oktober

Idag är det lördagen den 24 oktober två månader för julafton och FN-dagen är det så dags för EFIT igen och jag tänker haka på!

Gick upp vid halv åtta, då satt redan storgrabben och åt frukost - idag ska han tillsammans med många andra i vårt avlånga land göra högskoleprovet som min man och jag gjorde våren 1999. Jag körde honom till högskolan och därefter åkte jag och parkerade bilen vid Folkets park. Tänker börja dagen med en långpromenix.

08.10
Startar min promenad med att vänta på att järnvägsbron ska gå ner
så att jag kan passera över kanalen.
Passande bra med flaggan för det är ju allmän flaggdag idag.

09.00
Det är härliga färger och naturen är vacker där jag går

10.00
Det har blivit några foton på min runda
men även många steg som jag behöver för jag är en
äkta Blå Slampa
Fick ihop 11050 steg;-))

Bjuder på en extra bild så att ni även ser vattnet
som jag haft vid min sida hela rundan

11.00
Ja det gick ju inte så bra som jag hoppades idag inte:-))

12.00
Fika ska man ju göra
idag fikar vi på marknadspepparkaka
i vår grannkommun är det marknad idag,
passade på att köpa pepparkakan innan jag åkte hem från jobbet igår

13.00
Nu är det dags att ge sig i kast med ugnen
den ska skina som kastrullerna på
Svinto förpackningen när jag är klar;-))

14.00
Lillgrabben har erbjudit sina tjänster
potatisskalning var vad det blev.
Nu ska här fixas till en lördagslunch
bestående av
stekt torsk, potatis och rårivna morötter!

Fick nyss ett sms från grabben som gör högskoleprovet
han har lunch nu och sen väntar mattedelen å han verkade nöjd;-))

15.00
Lunchen på lördagar är oftast
färsk fisk i vår familj
så oxå idag;-))
Tänk så intelligenta vi blir!

16.00
Efter det att jag tagit hand om disken
är det min tur att koppla av!
Maken tog influensasprutan igår
idag har han förkylnings symptom
vilket innebär ryggläge för honom.

Precis när jag var klar ringde storgrabben och ville bli hämtad
passade ju perfekt så jag for iväg.

16.00
Efter lite fika och snack med grabben om provet
så har jag satt mig i ett välgörande fotbad.
Nu ser jag att det är god tid att rycka bort håren på benen
behöver ju inte vara luden bara för att det är höst!
Det är plågsamt men gör gott;-))

18.30
Middagen idag var lättlagad;-))
Åkte till pizzerian och hämtade hem familjens ranson.
Tre pizzor som familjen delade på
det räckte gott och väl och alla blev nöjda!

19.30
Efter lite FB och sms känner jag att gudinnorna har en underbar kväll
känner mig som en "wanna bee" gudinna - men ägnar mig åt det jag är bra på istället:
BLÅ SLAMPA ;-))
Missförstå mig nu rätt - jag är så glad åt att gudinnorna träffas och njuter av varandra!
Men jag vet utan att ha träffat alla irl att detta är qvinnor som berikar och berikad vill man ju alltid bli;-))
Till detta passar rödtjut och choklad perfekt!

20.30
Nu har jag vårdat min surdeg och matat den med lite mer rågmjöl
utöver det så har jag gjort i ordning en deg
där jag rev i några överblivna kalla potatisar
så nu väntar jag på att få smaka om det blir gott eller ej!
Nu ska den jäsa under natten
och jag har satt den på jäsning under en filt i Madrid
nej skojar bara den står i entren;-))


21.30
För tillfället har jag fyra orkidéer som står i full blom
det är kul när de blommar om.
Nu ska jag kika på Robin på svt1.
I glaset är det nu bubbelvatten i stället för rödtjut!

22.30
Hänger en vittvätt
samt sätter på en kulörtvätt.
Detta är det sista jag tänker göra idag
för nu tänker jag krypa ner i sängen
med mig tar jag min bok men vis av erfarenhet så ...

... kommer jag snart somna;-))
... zzzzzzzzzzzz ...

Hoppas din dag varit lika innehållsrik som min!

21 kommentarer:

  1. Kikar in din dag så här långt, härliga foton :)

    Ha de gott.
    Kram Gurkiss

    SvaraRadera
  2. Vackra bilder från promenixen! Nu blir jag fikasugen ;)

    SvaraRadera
  3. Härligt med promenad. Ska också ta en i dag.

    Hoppas att provet gick bra för sonen.

    Ha en skön lördag!

    // Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Tack för titten! Kikar tillbaka.

    vackra foton! Kakan såg god ut!

    Kram

    SvaraRadera
  5. Läste att du hade tre grabbar, själv har jag tre töser (och en grabb) ;)

    SvaraRadera
  6. Å så där god kaka hittade inte jag på vår marknad... Jättevackra naturfotografier! Jag tittar in igen lite senare. :)

    SvaraRadera
  7. vacker promenadsträcka!

    SvaraRadera
  8. Nu hittde jag ju än tligen hit efter kollat lite andra inlägg då du postar ett inlägg till EFIT-sidan som din egen sida ;)

    Järnvägsbro.. hmm, i vilken stad finns denna då?

    Motorvärmare har jag redan men knappt nån bil :) Jag har ju lånat den jag använder bara.. i 2 år :)

    ..jobbigt då ingen duger att köpa!

    SvaraRadera
  9. Fina promenadbilder! Men usch för högskoleprovet. Nu är det bara att hålla tummarna för att det gått bra!

    SvaraRadera
  10. Jag har plockat fram fotbadet till körslaget!

    Du tar ju helt enormt fina bilder, ja jag vet att jag sagt det förr... men naturbilderna från promenaden är fantastiska! Igen!

    SvaraRadera
  11. Så va min Efit-dag över :) va riktigt roligt, så det lär bli flera..

    Dina naturbilder är så underbara :)

    Kram♥

    SvaraRadera
  12. Så mange bilder fra dagen din! Morsomt å se:)
    Fisk er godt, det spiser vi ofte også!
    Og orkideer...skjønner ikke hvordan du får det til jeg.. har selv en som har stått i snart to år uten blomst på :s
    -men vakre blomster er de..når de roser!

    SvaraRadera
  13. Vackra bilder tagna av en vacker kvinna.

    SvaraRadera
  14. Vilka superhärliga bilder från promenaden!
    Ha en skön söndag! =)

    SvaraRadera
  15. Melodikrysset är ju ett måste på lördagarna, du får kika in hos mig nästa lördag, vi är några som hjälps åt med krysset i bloggen :-)

    SvaraRadera
  16. Kjempefine bilder og innholdsrik dag. Nydelig høstbilde kl 09!

    SvaraRadera
  17. Fine bilder du har tatt, klare og ikke minst flotte motiver!!! Den kaken synes jeg så spennende ut, sikkert deilig med en kopp te på en kald dag :)

    Takk for titten!

    SvaraRadera
  18. Tack för titten, kikar tillbaka på din efit =)

    Vilken härlig dag *gillar* Höstpromenad, spikmatta, fotbad, ett glas vin... du har fått med allt jag gillar ;-)

    SvaraRadera
  19. Kikar tillbaka på din dag. Vilka härliga höstbilder du fotat under din promenad :)

    SvaraRadera
  20. Kikar in hela din dag :)

    Så himla skoj att orkidéerna blommar om :)
    Jag fick ärva min efter min älskade mormor som gick bort nu i sommras och den blommade länge och väl men sen ville den inte ha flera blommor, så jag hoppas att det kommer nya till våren :)

    Ha de gott.
    Kram Gurkiss

    SvaraRadera
  21. Vilken skön lördag du hade, känns som om du hann med allting den dagen!

    SvaraRadera