onsdag 21 oktober 2009

Middagstips!

Hittade detta recept i buffé.

Pastagratäng med kyckling och purjo


För 4 personer
½ grillad kyckling skäres i lillfingerstora strimlor. Koka 200 g pasta enligt anvisning på förpackningen.
Ansa och strimla 1 purjolök. Skär 4 tomater i bitar.
Sätt på ugnen på 200 grader. Blanda kyckling med purjolök och tomater.
Vispa ihop 1 burk ricottaost (250 g) med 2 dl crème fraiche, 100 g riven lagrad ost med 3 ägg i en stor bunke, Krydda med 1 tsk salt och 1 krm svartpeppar.
Vänd ner pastan och kycklingblandningen. Häll allt i en fojad ugnssäker form. Ställ in i ugnen ca 30 minuter. Garnera med ½ kruka basilika (hackad) och servera gärna en sallad till.

Detta gick hem hos min familj vill jag lova!

4 kommentarer:

  1. Både ser gott ut och låter gott!

    SvaraRadera
  2. "Hur man får en halv grillad kyckling att räcka till fem hungriga vargar"

    Har jag berättat om min gamla klasskamrat? Hon beklagade sig för när hon var liten delade familjen på en grillad kyckling. Så fick hon en lillebror och familjen delade fortfarande på en kyckling. Så fick hon en lillebror till och familjen delade fortfarande på en kyckling... Den familjen skule haft det där receptet - men det var å andra sidan innan någon i Sverige visste vad Ricotta är.

    SvaraRadera
  3. Kan tänka mig att det är gott..

    SvaraRadera
  4. Anni - jag gjorde naturligtvis dubbel men det fattar du nog;-))

    SvaraRadera