fredag 18 december 2009

ABC i ord og bilder - M

Nu har vi kommit fram till bokstaven M i ABC i ord og bilder mitt bidrag kommer att vara marsipan. I veckan som gick fick jag lära mig att göra en marsipangris. Det var otroligt kul och jag är fantastiskt nöjd med resultatet;-)) Eller vad säger ni?

Men vad säger då om konditorns konstverk?

Detta är en ägg och sillmacka helt och hållet i marsipan
- den ska min svägerska få i julklapp så säg inget är ni snälla;-))

Tänk att jag lyckats få till rätt bokstav denna veckan;-))

13 kommentarer:

  1. Herlig marsipangris da!!! Like det eplet i munnen på den!

    SvaraRadera
  2. Jeg elsker marcipan, men på mig er det helt spildt at bruge tid på at få det til at ligne en sildemad eller andet. Jeg konfirmerer nemlig marcipanen i en lynende fart uden at kigge på den!

    SvaraRadera
  3. Dette var kunstferdig! Jeg trodde faktisk at det var et sildesmørbrød! Grisen var jeg mer tvilende til...Men alt ble jo forklart i teksten. En makalaus M! God jul til deg!

    SvaraRadera
  4. Vilken otroligt fin ägg och sillmacka i marsipan. De är duktiga konditorerna som gör detta.
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  5. Kjempestilig:0)
    Det er jo reine kunstverka dette!!

    SvaraRadera
  6. Här i kommentatorsbådet var det nordiskt värre. Pitäisikö minun siis lisätä jotain suomeksi?
    Sillamackan ser SÅ verklig ut!!! Nästan läbbigt ...

    SvaraRadera
  7. Marcipan - jeps - og det smager godt. Synes det er nogle kreative ting du har lavet :) Glædelig jul til dig.

    SvaraRadera
  8. Marsipan er jo nydelig. Husker vi fikk marsipan fra Danmark når vi var mindre formet som speilegg, hamburgere og fisk. Det var stor stas. Ha en trivelig uke!

    SvaraRadera
  9. Så stilig!
    Det så jo akkurat ut som egg og sild.

    SvaraRadera
  10. Det ser ju precis ut som en sillmacka, det är ju inte möjligt att se att det är marsipan! Din gris blev ju jättesöt, detta kan du nu. Jag såg ett program på norsk tv igår, dom lagade middag som på tudor's tid. Där blev både mandeln og sockeret stött i mortel till puder för att laga marsipanen, det blev en mjuk glatt deg det..

    SvaraRadera
  11. hehe fikst, litt sen kommentar men ...flott M
    Glad Jul F

    SvaraRadera