torsdag 17 december 2009

Gnällblogg!

Vi har ett mysigt hantverkshus i stan. Passade på att slinka in där en stund idag när jag var på väg till ett möte. Testade lite stickade mössor men ingen såg tillräckligt galen ut på mig så det får vänta. Köpte däremot en underbar trädroppe-nyckelring som Janne kan fästa sin nya SAAB nyckel på.

Sen var det dags för Mejeriet ett fik som har en mycket härlig charm. Efter som jag jobbar med att försöka växa på längden för att få ett bättre BMI så tog jag en brownie till tet;-)) Men glömde inte av att motionera så kvällen har avslutats med vattengympa!

Måste ändå göra detta till en gnällblogg! För jag blev så nedrans förbenad när jag åkte hem. Vi har snöoväder här och rätt kallt vilket gör att det kan vara halka - men ändå hade jag en bil som låg i "röven" på mig!! Det är inte konstigt att det händer olyckor! Jag sänkte min hastighet så att jag ökade avståndet till framförvarande bil och klarade mig hela vägen hem!

Kör försiktigt där ute!

3 kommentarer:

  1. Jag kör ALLTID försiktigt ;-)

    Men vad säger du, blev det en SAAB ändå?

    SvaraRadera
  2. Jag känner mig också gnällig i kväll...

    SvaraRadera
  3. Jag känner hur jag också ilsknar till -igen..det hade lagt sig men precis som du så noterade jag i går kväll på väg från gymmet att det var snöstorm. Måste åka vägen förbi ica hemma i Vargön och på väg ut därifrån kommer en bil körandes, samtidigt som jag korsar vägen gör han (kan inte ha varit en tjen!) en rundpallare med bilen slirandes. Han hann näppeligen ha koll på att jag var på vägen när han satte igång och tänk om han inte fått stopp på bilen? Så förbannad var jag att om han kört på mig, och jag inte dött utan bara haft djäkligt ont, då hade han varit gul och blåslagen, ett som är säkert...

    Och det där när folk ligger i baken på en trots att de borde veta att man kanske måste tvärbromsa?? Fattar inte...

    Vad skönt att få gnälla av sig. Inte dags för en ren och skär Gnällblogg Anne-Lie, typ dagens gnälltema ? :-)

    SvaraRadera