söndag 13 december 2009

Fototriss - glittrig

Fototriss ska var tre bilder på samma tema och veckans tema är glittrig. Jag har haft den lilla kameran med mig idag och den visade sina begränsningar men det blev ändå en konstnärlig effekt så därför får det vara med här.

Efter det att jag varit och handlat
var det dags att hämta mellangrabben som var i stan.
Stannade bilen och gjorde två försök
ett med blixt och ett utan.
Detta är kortet med blixt.

Detta utan blixt.
Som ni ser blir effekten mycket olika
tänk om jag haft ett stativ eller om jag inte var så darrhänt!
Men nog ger det en glittrig känsla?
Detta är den gamla infarten till Trollhättan
en mycket vacker infart tycker jag
numera är det Stallbackasfabriksområde som är mer i fokus
men med tanke på SAABs framtid kanske det är bra!

Här är julbelysningen på Storgatan i stan.
Som ni ser så lyses gatan upp fint och har så gjort så länge jag kan minnas;-))

10 kommentarer:

  1. Vackert och juligt trots snöbristen.

    SvaraRadera
  2. Ett litet bärbart stativ är ju något att önska sig i julklapp men jag tycker dina frihandsbilder blev härliga till din glittertriss. Så får du ett så är ju detta beviset för att man inte alltid ska använda det. ;)
    God jul.

    SvaraRadera
  3. Önska dig en Gorilla Pod - det fungerar i många lägen!

    SvaraRadera
  4. Jättevackra bilder!
    Har förresten varit i Trollhättan idag och utan att ha tänkt på det innan, fick jag se luciatåget till häst! Såg "el-stjärnorna" i vattnet intill kanalen också vilket jag inte sett tidigare, de är duktiga på att göra det fint i Thn!

    SvaraRadera
  5. Underbara nattbilder.. så mycket glitter i staden:-)

    SvaraRadera
  6. Ja, det är inte så enkelt det där med nattbilder. Men jag tycker bilden från Trollhättan är väldigt fin och julglittrig.

    SvaraRadera
  7. Åååh, vilka fina bilder på allt ljus som lyser upp i mörkret.

    SvaraRadera
  8. Roligt att du experimenterade med blixten, båda bilderna blev ju fina. Den sista är också fin.

    SvaraRadera
  9. Jag har aldrig tänkt på att sådana bilder faktiskt kan bli fina. Har slängt en hel massa som jag försökt ta då jag åker förbi ett fabriksområde...

    SvaraRadera
  10. Jättefina bilder! Sista bilden blir favoriten.

    SvaraRadera