lördag 16 januari 2010

EFIT - 16 januari 2010


Lördagen den 16 januari och dags för EFIT igen. Känner mig lite mör efter gårdagens 17-års kalas men det är bara till att bita i!
 
08.00
Vaknar ganska tidigt och tassar upp i huset
övriga familjen ligger fortfarande och sover.
Börjar oftast med att sätta på radion,
lite tradition är det allt att lyssna på Ring så spelar vi.


9.00
När jag suttit en stund vid datorn kommer storgrabben upp.
Så brukar ordningen vara i vår familj på helgerna.
Börjar knorra lite i magen så jag förbereder frukost.
Kokt ägg är nästintill standard på lördagarna.
Jag brukar äta ägget med sill till - hur äter du ditt?
Lagom tills allt är klart brukar maken komma upp
så även idag.


10.00
Frukosten avdukad
en ny kopp te vid min sida
dags att lösa Melodikrysset.
Tulpaner på bordet är nästan ett måste i januari
ursäktar den fruktansvärt dåliga bildkvalitén!
Kryssandet gick riktigt bra;-))


11.00
Maken och sonen kommer snabbt tillbaka från shoppingrundan.
En bärbar dator införskaffades
vilket jag trodde skulle ta lång tid men...
Sätter på kaffet och plockar fram prinsesstårtan som blev över igår.
Mysigt förmiddagsfika blev det för några av oss
frukost för andra;-))



12.00
Går och plockar lite hemma
å vad hittar jag här?
Funderar på om jag behöver påminna grabben
om att ta hand om gårdagens presenter
eller om saker och ting bara kan försvinna;-))


13.00
Nu vill jag ge mig ut på en promenad!
Får med både storgrabben och maken.
Kan säga att det var tur det
för om jag varit själv hade jag nog dött!
Gick vår vanliga runda
en som jag går när jag har sällskap
då jag blivit jagad av en hund på ett ställe en gång.
Vad kan bli värre än en lös skällande hund?
Jo det kan jag lova er att jag nu vet.
En häst som tagit sig ur hagen och galopperar runt utanför hagen!
Med hjärtat i halsgropen ställde jag upp make och son som en sköld framför mig
och gömde mig.
Tillslut kommer en tjej i 12 års åldern - en tvärhand hög!
Å bara lockar till sig hästen i ett nafs...
... gissa om jag kände mig som en fegis.
Men beundrar denna fantastiskt modiga tjej.
Å bildbevis säger ni...
ja efter ytterligare ca 100 meters promenad
kommer jag på att jag ju borde ha tagit upp kameran ur fickan.
Mitt hjärnkontor fungerar visst inte så bra under stress.


14.00
Sonen håller på att packa
för imorgon flyttar han till Halmstad
där han ska studera till sjuksköterska.
Kan väl säga att han har lite att pyssla med medan jag lagar maten.


15.00
Hinner med både dusch, sminkning medan jag lagar mat.
Idag blir det potatismos, kotletter i svampsås
och så grönsaker både kokta och råa.
Men tyvärr hinner jag inte med disken
för nu ska jag på 65-års kalas eller
var det Hjalmar och Helmers namnsdagsfest?


16.00
Drar ur pluggen och ger mig av.
Ska samåka med mor och far samt en annan faster.
Alltid trevligt att ha någon att tjata med under resan.


17.00 - 21.00
Denna mysiga islykta mötte oss i entrén.
Kul att få träffa  jubilaren
samt övriga släktingar.
Trevligt var även de två olika körerna som var med på festen
mycket sång och musik blev det
mellan mat och fika.


bonusbild
Ja ni som hänger med fattar säkert att jag åt tårta för andra gången idag;-))
 Kanske inte så smart ... men gott!


22.00
Nu har jag hoppat in i min bil för att åka den sista milen
innan jag är hemma.

En trevlig dag har jag haft hoppas att även du haft det;-))

8 kommentarer:

  1. Hoppas det gick bra med nya datorn :)

    SvaraRadera
  2. Maken din har verkligen kommit på hur han ska göra på helgerna, sova länge o shoppa teknikprylar...

    Men nog är det intressant att inse hur man uppför sig i en "katastrofsituation"? Något man faktiskt inte kan veta förrän den inträffar! Stora vilda köttätande hästar ska man akta sig för ;-)

    SvaraRadera
  3. Du skulle varit med när jag mötte en älg när jag var ute och gick.Hjärtat i halsgropen!

    En annan gång mötte jag en i mörkret när jag skulle hämta morgontidningen, stod på andra sidan postlådan men då var älgen som sprang och jag som stod kvar...

    SvaraRadera
  4. Vad kul att få följa dig under en dag, tycker du han med ganska mycket för att vara lördag.
    jag har många ggr tänkt att de är en kul idé men det har stannat vid det.
    Ha en skön fortsättning av helgen.

    SvaraRadera
  5. hej
    jag äter mina ägg med ansjovis eller bara salt
    vad jobbigt det måste vara att bli så rädd, stackare

    SvaraRadera
  6. jag äter mina ägg med kalles kaviar mums... Vilket djur det än är löst (förutom katten då kanske) är aldrig roligt att möta. Även jag som är både häst och hundvan håller mig gärna långt ifrån djur där ägaren inte är i närheten..

    Kram♥

    SvaraRadera
  7. Vad mycket du hinner med en lördag! Det verkar ha varit en bra dag (förutom hästen som sprang lös....).
    Jag fräschade upp hemmet med nya krukväxter, planterade om några gamla och köpte även en massa tulpaner. Jag hann även fika tillsammans med en syster och mina föräldrar.
    Ha en bra vecka!

    SvaraRadera
  8. Vilken fin dag, och det är gott med tårta!!

    Helen

    SvaraRadera