onsdag 24 februari 2010

EFIT - 24 februari 2010

Det är onsdagen den 24:e februari, exakt två månader efter julafton. Inte trodde jag då att snön skulle ligga kvar så länge inte;-)) Men välkommen att titta in på dagens EFIT!

 
06.00
Sicken morgon!
Trött som jag är tappar jag mobilen i golvet när väckningen startar.
Simkortet har kommit ur plats 
 med sömniga ögon försöker jag fixa till det.
Inte nog med det helt plötsligt måste jag komma ihåg min pinkod!
Medger att hjärnan inte fungerar så bra som jag önskar 
vid denna tidiga timma 
till råga på allt innan frukostgröten!
Men allt löser sig och jag kan lugnt mumsa i mig min frukost;-))

07.00
Noterar glädjande nog att ljuset börjar återvända!
Redan klockan sju börjar det dagas.
Även om det är svårt att känna vårkänslor i dessa snömassor
så ger ljuset hopp om framtiden;-))

  08.00
Väl framme på jobbet
byter jag dojjer.
Curlingkängorna är lite väl varma en dag på kontoret.
Här tar jag en paus i fotograferandet återkommer...

 
12.00
 Har lovat grabben att fixa biobiljetter. 
Så efter jag mumsat i mig min lunchlåda 
använder jag resten av tiden till handling.
Via vår personalklubb så betalar jag bara 65 kr för biljetterna.
Köper 6 stycken så att jag har några på lager.
Notera snödjupet utanför fönstret;-))
Nu blir det ytterligare paus i fotograferandet...

14.00
Mitt kontor.
Har varit på möte så datorn har hamnat på vänteläge.
Å den fick vänta lite till för 14.30 brukar vi fika på jobbet
vilket jag ju inte vill missa.
Det blev en kopp kaffe och en banan.
Funderar på att sluta lite tidigare idag
kan tänka mig lite shopping;-))

 
15.00
Bara möten kvar resten av dagen
så jag loggar ur den stationära datorn 
och sätter på den bärbara.
Mötet ägnas åt hjärtstartare kontra hjärt-lung-räddning.

16.00
Äntligen är det dags att gå hem.
Isen har bildat underbara formationer utanför jobbet.
Å som ni ser finns det fortfarande dagsljus kvar;-))
Det är min tur att laga middag idag 
men behöver inte skynda mig 
för ingen av grabbarna som har sportlov är hemma.
Men så snackar jag med maken i telefonen och 
han har inte sina nycklar med sig vilket gör att han är utelåst.
Då blev det inte shopping på hemvägen då inte.

17.00
Fixar till med maten.
Krämig pasta med kyckling och grönt.
Hittade receptet i senaste Buffé och måste testa,
blir det gott kanske jag bjuder på receptet i 
Maken äter rester för han hinner inte vänta 
för han ska iväg och spela musik.
Men mellangrabben kommer hem och är superhungrig så....
Varsågod att smaka;-))

18.00
Fick låna arbetskamratens Lovikkavante.
Nu kan jag kika lite på hur jag ska få till finishen.
Men först ska alla trådar fästas....

19.00
Nu finns det inga lösa trådar kvar här inte.
Sitter i soffan framför OS och hejja
både på Anja och de svenska grabbarna i stafetten.
Passar även på att redigera lite bilder
vilket jag inte gjort på flera dagar.

20.00-21.00
Ja här sitter jag mest hela tiden.
Det är väl bara jag som fattas på bilden 
fixar mig en kopp te när jag ändå är uppe och fotar.
Sir William passar även på kvällen - eller hur Anni?
Okey jag känner mig själv - 
kommer att sitta kvar här tills det är dags att krypa i säng.
Inte så mycket mer att bjuda på idag.

Hoppas att även din dag varit en bra dag!

9 kommentarer:

  1. Hej!
    Fina bilder. Gillar fönsterbilden med snön. Snyggt som sjutton!
    Tack för din titt hos mig!
    Kram Sylvia

    SvaraRadera
  2. Häftigt med all snö utanför fönstret!
    Och Sir Williams- ja du, det kan man dricka jämt!

    SvaraRadera
  3. När jag ser ditt mycket prydliga skrivbord är jag glad att du inte ser mitt! Fullt av "det får jag ta sen".

    Ja en bra dag du med!

    SvaraRadera
  4. Lovikkavantar är så sköna! hade ett par innan men vår han katt älskade dem så han bet sönder dem :(

    Tack för titten på din dag!

    ha en fin torsdag

    SvaraRadera
  5. Åh, hemmastickade lovikvantar!

    SvaraRadera
  6. Vilken fin bild på isformationen!
    Ser att du har haft en trevlig o omväxlande dag.

    SvaraRadera
  7. Härliga foton!
    Å ni har banne mig mer snö än jag har!

    SvaraRadera
  8. Kul se din dag.. men vart är den virkade OS-mössan då? ;)

    SvaraRadera
  9. Vad kul att få se din dag.
    Visst är det mysigt med all snö?

    Kram Maria

    SvaraRadera