söndag 7 februari 2010

Fototriss - inuti

Veckans fototriss är inuti och jag hoppas att det är fritt för vilda tolkningar;-)) Min tolkning idag blir att visa bilder som jag idag plockat ut ur min kamera. Så varsågod och njut av bilderna som idag låg inuti min kamera men nu ligger inuti min blogg.

 
Tro det eller ej men här tog maken och jag mig ner 
allt för att komma fram till min månadsfotoplats.
Det är Gamla kvarn i Velanda som är min valda plats.
Det var en härlig strapats med snö upp till knäna 
och ett och annat krypmoment,
men vad gör man inte för den perfekta bilden ;-))

 
Det har tidigare legat en kvarn här för många år sedan,
vattnet var energikällan.
Svärfar skötte om kvarnen sent 40-tal tidigt 50-tal.
Det är en liten fallhöjd här och som ni ser är det fart på vattnet
även om isen lagt sig på många ställen.


Det var inte bara maken och jag som njöt av vattnet och miljön.
När vi fikat färdigt och var på väg tillbaka igen
fick vi syn på strömstaren. 
Kunde inte ta mig så nära som jag önskade 
och tyvärr hjälpte mig inte objektivet mer än så här.
Men det sitter helt klart en liten strömstare mitt i bilden.


Idag bjuder jag på en bonusbild.
Här ser ni maken som plockar fram fikat
dagen till ära är det kaffe och äppelkaka.
Det smakade underbart i solen;-))

11 kommentarer:

  1. Fina vinterbilder där man kan ana våren!

    SvaraRadera
  2. Bra tolkning av temat. Fina vinterbilder.

    SvaraRadera
  3. Så glad han blir när han får kaka!

    SvaraRadera
  4. Snygga vinterbilder.
    Inte var dag man har pick mick i snön.
    Kram Ingrid

    SvaraRadera
  5. Härliga vinterbilder och så himla roligt att få se en bild på maken. Nånstans tänkte jag mig honom äldre! Men han är ju typ ung som du! :o) Kul att du får honom med dig på dina fotorundor. Det är ju ett privilegium även jag har...

    Och så hade jag missat att du redan varit iväg på semestern. Fast jag visste att det var i slutet av januari nångång.
    Hoppas ni haft det bra. Visst var det skönt att komma hem till kylan och snön igen?

    <3

    SvaraRadera
  6. Härliga bilder! Att inte strömstaren fryser ...

    SvaraRadera
  7. En fin tolkning med underbara vinter bilder :) så skall det se ut när det är vinter :)

    SvaraRadera
  8. Vackra vinterbilder du bjuder på. Strömstaren är en liten söt fågel. Lena/isis

    SvaraRadera
  9. sköna och snygga vinterbilder du hade inuti din kamera!
    =)

    SvaraRadera