lördag 6 februari 2010

ABC i ord og bilder - T

Är lite seg på att fixa till min ABC i ord og bilder i tid men bättre sent än aldrig. Denna veckan har vi kommit till T. Tänkte mig ta ett varv och fota min lilla hemstad Trollhättan men nu sitter jag här i soffan och har inte varit inne i centrum idag utan tagit en utflykt i skogen.

Denna skylt hittade jag på hemvägen
det var snön ovan skylten som fångade mig, 
men helt klart ser man bokstaven T på skylten;-))

Bjuder på lite arkivbilder så att du ändå kan se så vackert det är.

Trollhättan är en stad med mycket vatten.
Vatten ger el och här produceras elen.

Vi har en kanal med slussar 
så att båtarna kan ta sig från havet till Vänern.


7 kommentarer:

  1. Ditt hjemsted har jo vært i media-fokus i lngre tid.
    Håper det utvikler seg til det bedre og ikke minst forutsigbare.

    Trafikk-skiltet er en flott T-tolkning.

    Ha en trivelig helg

    SvaraRadera
  2. Ser dere har mye sne i Trollhättan også. Flotte bilder av stedet ditt. I media har det meste vært negativt. Håper at alt ordner seg mhp arbeidsplassene deres.Ha en fortsatt god helg!

    SvaraRadera
  3. Härlig bild på återvändsskylten, och fina bilder från din stad!
    Vi bor inte så långt från varandra ca 5 mil.
    Ha en fortsatt trevlig helg!
    /Maria

    SvaraRadera
  4. Når du sier Trollhättan, så tenker jeg Saab... Men det er jo kanskej ikke så rart. Det er i alle fall veldig vakkert der ser jeg på bildene dine:)

    SvaraRadera
  5. Trolhättan er venskabsby med min by, Hjørring. Vi har skam en Trollhättanvej her! Flotte billeder.

    SvaraRadera
  6. Jeg har vært i Trollhättan. Min beste venninne kommer derfra! :-)

    SvaraRadera
  7. T som i återvändsgränd - den var bra!

    SvaraRadera