tisdag 16 mars 2010

EFIT - 15 mars

Det känns som om EFIT duggar tätt för tillfället. Idag ligger en lång arbetsdag framför mig och den är lite speciell därför ska det bli kul att bjuda er på den. Troligen kommer ni förstå vilket himla kul jobb jag har;-))

Vill ni kolla in hur andra har det idag så gör ni det på denna sida.

06.00
Klockan har nyss väckt mig 
tar med kameran för att fånga gryningen.

07.00
Lillkillen och jag har precis mumsat i oss vår frukost
havregrynsgröt så här på vardagarna,
men lyxade till det hela lite med färsk ananas.

08.00
Parkerar utanför jobbet.
Det märks på resterna att det varit helg;-))

 09.00
Inne på kontoret hinner jag gå igenom mailboxen,
snacka lite i telefonen, 
fixa och dona innan det är dags att ge sig av.
Fick gå ett par varv för jag var välpackad 
med gåvor och planscher.

10.00
Dessa finna band är fixade till oss som är värdar.
Vår uppgift är att hjälpa alla besökare så gott vi kan.

11.00
Alla besökare får ett anteckningsblock.
Hoppas de kommer att minnas dagen när de noterar i blocket.
560 är anmälda vilket känns helt fantastiskt,
nu gäller det bara att se till att de blir nöjda!

12.00
Ett flödesschema över hur vårt föräldrastöd ser ut.
Ligger framme medan besökarna minglar runt.
Vi har även en utställning där allt föräldrastödsarbete
presenteras mer ingående. 
Utställarna får många besökare - kul!

13.00
Nu är vi igång
Ing-Marie Wieselgren från SKL inleder dagen.
Vänersborg är en Modellområdes kommun 
när det gäller barn och ungdomars psykiska hälsa.
Är du nyfiken på det arbetet kan du läsa mer här.

14.00
Föreläsare nummer två är i full gång.
Det är Ulf Hagström som talar om
"Låter sig skyddsänglar organiseras?"
I publiken sitter åhörare från både kommun och region 
som verkar nöjda.
Fick telefon angående teckentolkar till kvällens föreläsning
så jag fick smyga ut lite.

15.00
Dags för fika.
Kanelbullar till 560 personer blir en hel del.
Kan lova att det luktade underbart i foajén.
Ett visst logistikproblem blev det men tillslut hade alla fått sitt fika.
Värre var det nog i toalettkön,
borde varit dubbelt så många toaletter på damernas;-))

16.00
Peter Währborg är i full gång.
Temat för honom är "Psykisk ohälsa hos barn och ungdomar".
Kan säga att utvecklingen sedan 1997 har inte varit lysande.
Hur har våra barn det egentligen?
Hur har deras föräldrar det?
Varför ökar barnfattigdomsindex i en välfärdsstat som vår?
Mycket att tänka på blev det!

nästan 17.00
Åhörarna är fångade av föreläsningen
även fast dagen varit lång.

18.00
Utanför är det en underbar dag
på konstgräset pågår fotbollsträningen för fullt.
In till oss strömmar nu föräldrar som ska lyssna på
"Från ärta i näsan till p-piller".
Nu är min stressnivå hög.
Var är föreläsaren?
Var är inledningstalaren?

19.00
Lugn igen ;-))
Inleder gör en av våra politiker från barn och ungdomsnämnden,
mamma till föräldrastödsarbetet i kommunen.
Å lyssnar gör över 500 personer - det ni!
Tänkte väl att lokalblaskan skulle skriva något här ser ni vad ;-))

20.00
Atle Johansen är i full gång, 
många skratt blev det var så säkra!
Budskapet löd:
"Välj dina strider som förälder och försök inte vara perfekt!"
Kan man ju inte annat än hålla med om;-))

21.00
Förutom bulle vid fikat har det serverats sallad och macka.
Det blev lite rester så jag tog med mig en sallad hem.
Känner mig faktiskt rätt sugen på något mer att äta så...

22.00
Strax hemma efter en lång och intensiv dag.
Ska bara mumsa i mig lite sallad innan jag hoppar i säng.

Hoppas ni har haft en lika bra dag som jag haft!

8 kommentarer:

  1. Det var minsann en rejäl måndag du fick visa upp - vad kul! Fick du lite sovmorgon idag?

    SvaraRadera
  2. hej kollar in din arbetsdag via EFIT, kul att du delar med dig

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  4. mycket intressanta bilder vad var det ni hade för nått, stor föreläsning eller?

    SvaraRadera
  5. Oj vilken dag, spännande :) kul att se din dag

    SvaraRadera
  6. Det var mycket där den måndagen.. full rulle med andra ord.

    SvaraRadera
  7. Ditt arbete verkade vara intressant. Trevliga foton du bjudit på!

    Kram

    SvaraRadera
  8. Spännande ämne. Det kan man prata i evigheter om.
    Kul att fota en hel dag sådär, det tror jag att jag härmar någon dag!
    Ha det bra!
    Kram

    SvaraRadera