söndag 14 mars 2010

Fototriss - fullt

 Dagens fototriss har fullt som tema. Och här nedan kommer min tolkning av detta tema. Vill ni se andras tolkningar så kika in här

I svamplasagnen är det fullt av näringsämne,
svamp är även ett bra miljöval. 
Allt denna information hittade jag på Miljömat.se
Receptet är från Dubbelhakornas välmående

I denna Råkostsallad är det fullt av nyttigheter
Miljömat.se kan man bland annat läsa att 
i vitkål finns det gott om C vitamin och även vitkål är bra miljöval.
Receptet hittar du även det på Dubbelhakornas välmående

Å efter dagens middag är det även fullt i min mage - men den besparar jag er;-))


Ute under fågelbordet är det fullt av fågelfrön som ramlat ner.
Hoppas maten gett fåglarna lite extra näring
som de så väl behövt denna kalla snöiga vinter.


10 kommentarer:

  1. Härliga bilder och tolkning av temat!

    SvaraRadera
  2. Gillar din svamplasange...eftersom jag älskar svamp. Plockar som en tok på hösten och d är bara så mysigt. Längtar...fast först vill jag ha sommar..

    Ha d gott.

    SvaraRadera
  3. fina bilder och bra tolkning av temat :)

    ha en skön kväll

    SvaraRadera
  4. På dina bloggar är det FULLT av fina bilder och intressant och tänkvärd läsning!

    SvaraRadera
  5. Tur att jag redan ätit och är mätt fortfarande annars blir jag så inspirerad av god mat.

    SvaraRadera
  6. En matnyttig och god triss, tack för den.
    Ang din kommentar...nej folk cyklar inte i detta väder, det är därför cyklarna är översnöade ;-)

    SvaraRadera
  7. Det var fina och smakliga varianter av veckans tema. Både för folk och fåglar.

    SvaraRadera
  8. Svamplasangen såg helt fullt lite slemmig ut men den var säkert god........

    SvaraRadera
  9. Fullt av godsaker för både folk och fä!
    Gillar främst första bilden, visst är det en ofattbart ful lasagne?

    SvaraRadera
  10. Det ser väldigt gott ut det där, både för folk och fåglar :-) Härlig triss!

    Kram från Pennelina

    SvaraRadera