lördag 6 mars 2010

Efit - 6 mars 2010

Idag är det lördagen den 6 mars och solen skiner och himlen är blå. Missade helt att det var EFIT idag men när jag surfade runt så blev jag påmind;-))

07.45
Har sovit "skitdåligt" inatt och vaknar med huvudvärk.
Funderar på om det kan vara de franska röda dropparna
som slank ner igår kväll eller?
Sätter mig en stund vid datorn för att uppdatera mig på ditten och datten.
Kommer på vad det är för dag och sliter tag i kameran.
Börjar med att fota rakt utanför entren
himlen är underbart blå och solen är på väg upp.

 
08.45
Familjen sover och jag passar på att läsa lite.
Tycker om när resten av huset sover-♥-

09.45
Maken kom upp så jag fick sällskap vid frukosten.
Lördagar är lika med långfrukost.
När jag sitter där och tittar ut genom fönstret slår det mig
att vi har aldrig  haft snö upp till fönsterkarmen tidigare.
Okey - lite utav den snön kommer från takskottningen men ändå...

10.45
Krysset är löst.
Huvudvärken är kvar.
Hoppas på en räddare i nöden!
Passar på att packa utflyktsväskan
för idag ska jag fixa till mitt månadsfoto till Fotorian 
 .
 11.45
Efter en strapatsrik promenix
kommer vi fram till min fotoplats.
Att fota tar inte så lång tid 
det gör däremot fikat!
Som ni ser har vi med både kaffe, blåbärsbullar och småkakor
samt en Jägermeister;-))
Behöver jag säga att detta är livskvalitet?

13.00
Ser ni att isen har formats som ett hjärta?

14.00
Här har vi suttit kvar och har egentligen ingen lust att gå hem igen.
Solen har värmt oss och naturen har gett oss lisa för själen.
Men allt har ett slut så nu packar vi ihop och går hem.

 
15.00
Maten är klar.
Har hämtat receptet från Dubbelhakornas välmående 
La till lite bladspenat vilket gjorde det hela extra gott.

16.00
Efter maten hoppade jag in i duschen.
Har lite vårkänslor idag så det blev min vår och sommardoft!

17.00
Går runt lite här hemma för att hitta något med färg i.
Det känns som om alla mina kort är snöfyllda numera.
Hittar denna underbara blomma, 
snacka om färgglad!

 
18.00
Mellangrabben har en klasskompis här.
De har redan rört ihop en kladdkaka men nu blir det andra bullar.
19.00
Lite glass till gjorde susen.
Det har blivit en riktig fikardag idag 
tur att jag traskat så rejält innan.
 20.00
Men vad är nu detta?
Är det fredagskväll?
Men det är väl lördag idag, eller?
Tänk att det gick att äta tacos även på en lördag;-))
21.00
Hushållsarbetet har legat lågt idag,
förutom två maskiner tvätt och en diskning.
Skönt att slippa plocka ur
det är en uppgift för grabbarna i familjen;-))

 22.00
Denna film har jag fått lånat av en arbetskamrat,
han tyckte absolut att jag skulle se den.
Tror att det blir en hel del kärlek ikväll!
-♥-

Kul att du tittade in här hos mig,
hoppas din dag varit lika bra som min!

PS. tänkte bara säga det att solen tog
röd på näsan;-))


13 kommentarer:

  1. Är inne och tittar på din efit-dag.
    Ser trevlig ut. Jägermeister, vad häftigt! Jag gillar det.
    Fina foton.

    SvaraRadera
  2. Det är så himla kul att få följa med hemma hos dig tackvare EFTI, kul ide i det där, kanske skulle ta o pröva på det..

    Tänkte bara kika in för att säga att du får börja hålla utkik efter en liten hexa som snart flyger förbi med ett litet pkt..

    Kramis o ha en fortsatt trevlig helg!
    <;D

    SvaraRadera
  3. Du ser ut att ha haft en riktigt härlig dag.. visst är det skönt när solens strålar värmer upp ansiktet :) Våren är verkligen på väg..

    Kram♥

    SvaraRadera
  4. hej kikar in på din EFIt-dag, vilken härlig utflykt och att få sitta ute o koppla av
    Känns som det har varit alldeles för mycket inne den här vintern

    SvaraRadera
  5. Vilken härlig dag! Mysigt med utflykt och jättegod matsäck. Filmen har jag inte sett - var den bra?

    SvaraRadera
  6. Gillar din dag! Gillar forsfoto extra! Känner livskvaliteten lång väg!

    SvaraRadera
  7. Mysigt med en sån sol-fika-tur med lite annat gottegott.

    Tror att det blir mer än näsan som kommer bli lite röd hos mig till veckan då jag drar till Röda Havet.

    SvaraRadera
  8. Vilken härlig dag ni verkar ha haft å med både tacos och kladdkaka som avslut - kan väl inte bli så mycket bättre :)
    Önskar en trevlig söndag!

    SvaraRadera
  9. Vilken härlig dag du haft den här lördagen även om den började med huvudvärk. Det är lovande att höra att solen tog så bra att näsan skiftade färg.

    Tack för din kommentar hos mig och ha en fin söndag.

    SvaraRadera
  10. For en koselig dag! Jeg likte turprovianten:-)
    Den filmen du så er søt, men boken er altså 10 gager bedre! Anbefales som lett sommerlitteratur!

    SvaraRadera
  11. Kan man få receptet på den kladdkakan? Vi slängde vår igår...

    SvaraRadera
  12. Inne o tackar för din kommentar..kul att se vad andra har haft för sig.. Gott med tacos kladdkaka o film...ja tycker den e hemskt sorglig (läste boken) har itne vågat se filmen ännu hihi

    SvaraRadera
  13. Tur att du tog en huvudvärkstablett så att du klarade av återställaren!

    Åt ni kladdkaka före tacos? Lite wild and crazy, eller?

    Mycket hjärtemys såg det ut att vara ♥

    SvaraRadera