fredag 19 mars 2010

Mirrow or Window

Window är fotografer som utgår från innehållet och visar verkligheten utanför sig själv. Anser att motivet kan tala för sig själv. Tar neutrala bilder.
Mirrow är fotografer som främst utgår från sina personliga reaktioner och projektioner ( och alltså gör bilder där de kan "se sig själva", därav ordet speglar) Blicken fäst på sina egna upplevelser mer än på den yttre verkligheten i sig.
 
Känner mig inte helt säker ännu men om ni skulle avgöra kring dessa två bilder hur skulle ni då säga angående window kontra mirrow?
 Bild 1


















Bild 2

4 kommentarer:

  1. Oj, helt fel sak att svara på vid midnatt efter en tjejmiddag och en del rött. Ska kolla om jag fattar något imorgon ;-)

    SvaraRadera
  2. Nej, inget klokare idag. kan bara säga att jag tycker att den övre bilden är väldigt mycket bättre än den nedre. Den nedre är mer dokumenterande, den övre konstnärlig. Skulle det betyda att den övre är mirror och den nedre window?

    För det är väl mirror du menar - inte mirrow?

    SvaraRadera
  3. jo Anni du har helt rätt det ska vara mirror!

    SvaraRadera
  4. Nämen, går du samma kurs som jag? Den om fotografi som kreativ kommunikation? Jag har fegat ur och fortfarande inte fotat några window/mirror-bilder, men jag ska väl ta mig i kragen och göra det någon gång. :)

    SvaraRadera