torsdag 18 mars 2010

Positiv energi


Behöver energi, massvis av energi,
denna plantering ger mig det.
Längtar likt många andra till att snön försvinner
och att det börjar knoppas.
Tittar jag ut är det fortfarande mycket snö kvar
men det känns som om den smälter undan i rasande takt.

Undrar om flyttfåglarna skulle kunna tänka sig flytta in?
Bjuda mig på lite fågelsång i gryning och skymning.
Den första tranan är skådad vid Hornborgarsjön
men jag skulle gott kunna tänka mig en mindre variant;-))

5 kommentarer:

  1. Så fint du gjort!!
    Jag har just slängt ut några blommor som inte vill vara med länge.
    Ny energi? Ja, tack!

    SvaraRadera
  2. Åh, guuu så fint!

    Så vårigt och glatt. Tänker härmas ♥

    SvaraRadera
  3. Har också varit och handlat påskliljor i dag, de lyser som små solar.
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Vilken fin kruka du fixat, söt liten holk!

    SvaraRadera