torsdag 29 april 2010

Vild och galen!


Torsdagskväll och jag sitter här i soffan med ett glas Rosé!
Hör inte till vanligheterna men känner mig lite vild och galen idag;-))
Sushi till lunch med två arbetskamrater 
trots ärtsoppan i lunchlådan.
Det är så himla gott med sushi och det verkar göra mig glad!
Ojoj då går jag säkert upp några hekto till för 
enligt en artikel i Aftonbladet kan skratt leda till viktökning!
Så obota dumt det låter - det tänker jag inte lita på;-))

Sista badet på romerska för säsongen. 
Mamma och jag träffades lite tidigare än vanligt,
lite snack och en macka innan vi njöt vidare av bastu och bad.
Avslutade det hela med ett härligt vattengympapass.

Imorgon ska jag jobba halvdag.
Å fredagsfika är det - mumsmums.
Troligen blir kvällens meny lax på ett eller annat sätt,
efterrätten är bokad sedan länge!
Årets första rabarberpaj ska lagas till.
Kära maken har lovat bort sig till fritidsgården,
tyvärr har han noll koll på helger och traditioner!
Koll på helger och traditioner har dock jag - 
ska självklart till elden och välkomna våren!

Men troligen kommer jag att vara den som träffar ungdomarna
då sonen berättat att det troligen inte är så många på fritidsgården
då de flesta troligen ska ut och festa;-))

När känner du dig vild och galen?

3 kommentarer:

  1. När jag har spännande helger framför mig!!

    Du, jag har några saker som jag behöver kolla med dig... Har du tid & lust att träffa FHE:arna 11 maj under em/kväll? Jag hör av mig ang detta mer nästa vecka!
    Kram Titti

    SvaraRadera
  2. Skratt förlänger också livet om än som en tjockis då tydligen.
    Hellre tjock & glad än smal & sur!
    Första rabarberpajen har vi redan smält i oss här hemma. Den var ljuvligt söt/sur precis som den skall, trots att jag får köpa mina rabarber i affären.

    Rosevinet ser fantastiskt gott ut i solnedgången, jag har en box som bara väntar på att öppnas. Det känns som att det snart är dags!
    I kväll åker vi traditionellt ut på landet till släktingar som har egen majbrasa. Vi grillar korv och fryser, även det traditionsenligt.
    Ha en skön Valborgsmässoafton!
    Kram Monica

    SvaraRadera
  3. Vild och galen? Jag? När gör jag inte det?

    Nej då, jag är en väldigt ordentlig och behärskad kvinna som aldrig skulle bli exhalterad i onödan... ;-)

    Ikväll är vi bortbjudna till vänner, lämnar alla tre sönerna ensamma hemma och dottern sticker till andra vänner. Det blir nog bra, grabbarna får hämtpizza och har fyrkantiga skärmar av olika slag att roa sig med.

    Är rosévinet slut nu?

    SvaraRadera