torsdag 8 juli 2010

Vin, böcker, sport och regn


Det är liksom lite mycket nu!

En dag kvar att jobba,
vilket innebär att mycket ska avslutas på jobbet!
Ikväll passar jag på att baka en sommartårta
tänker bjuda mina kollegor på förmiddagsfika imorgon.

Har varit på systembolaget och köpt hem
en dunk vitt och en dunk rött.
Men det innebär att jag måste avsluta den dunken rött
som redan fanns här hemma innan jag kan gå på semestervinet.
Å som sagt var semestern börjar imorgon;-))

Ikväll är det ingen fotboll på tvn
men då visar det sig att det är friidrott istället.
Funderar på om det inte är läge att läsa ut "Skumtimmen"
för jag har ju lånat massa böcker på biblioteket
som ska läsas ut på semestern!

Å så regnar det oxå!
Förra året startade regnet när jag flexade ut på fredagen,
för att starta min semester.
Å jag överdriver inte om jag säger att det regnade resten av den semestern;-))
Men jag är laddad för både sol och regn
för böcker passar som sagt var i alla väder!

Må gott mina vänner -♥-

5 kommentarer:

  1. Vilken bra ide att bjuda kollegorna på tårta sista semesterdan!
    Vi är tre stycken kvar på jobbet (personal) sen stänger vi i tre veckor.
    Vi äter vattenmelon så det sprutar ur öronen varje dag, så en kaka i morgon skall jag nog också bjuda på!
    Bra att du är laddad för alla sorters väder men i år blir vädret mestadels fint skall du se. Själv har jag också smuttat lite på vin denna "förveckas" semester.
    Men den riktiga skålen får vi ta i morgonkväll - den kommer att smaka bra
    eller hur?
    Kram

    SvaraRadera
  2. Du är omtänksam som vanligt.
    Goa du.

    SvaraRadera
  3. Tårta! En god tårta. Gulledu...

    Och så är det semester för dig nu. Tänk - du har allt det roliga framför dig. Ha EN SUPERFIN dag i morgon och njut av sista arbetsdagen. Det kommer tillbaka i sinom tid. Men först en lååååång välförtjänt ledighet.

    SvaraRadera
  4. ååh va gott du får gärna komma förbi mitt jobb också =)

    SvaraRadera
  5. Jag blir ju lite nyfiken och undrar vilket vin du köpt till semestern. Och varför man inte kan dricka samma vin ... Och säg inte att det var en dålig ursäkt!

    SvaraRadera