söndag 9 oktober 2011

Blev det en lugn helg då?


Jo det kan man verkligen säga!
Har inte gjort många knop.
Å det har känts helt okey.
Tycker att det ibland är för mycket fokus på prestation,
där prestation sägs ha ett högre värde än att bara vara.

Men tänk jag tycker "att bara vara" är hälsosamt jag.
Kanske till och med livsnödvändigt!
Prestation ägnar vi oss ofta åt på jobbet
även om det bör finnas tid till reflektion.
Men det är när man sen rusar på 
och ska prestera även på kvällar och helger 
som det hela kan spåra ur.

Men ser jag tillbaka på helgen har det allt funnits prestation även här,
men fokus helt klart varit på annat.
Har ju lagat mat,
har handlat,
har tvättat,
har jobbat med kursen visuell kommunikation,
har gjort Annis päronmarmelad
För fokus har inte legat på det kravfyllda att jag ska prestera
utan det har bara blivit så ändå av bara farten.

För förutom detta har jag
läst,
badad,
fikat,
slappat,
tänkt,
umgåtts med sonen,
reflekterat!

Nu väntar en ny arbetsvecka
såklart fylld med krav på prestation.
Vardagskvällar där en är vikt till tjejträff på Mejeriet, 
en annan till träning.
Planerar faktiskt att ta semester på fredag
känns lyxigt att få en extra dag utan krav
eller ok jag erkänner måste komma åt tvättstugan
å det var enda tiden som var ledig;-))
Å nästa helg fylls helt och hållet med goda vänner!
Det är åter dags för en träff med svampgänget!


Här ser ni oss vid förra årets träff!
En träff förlagd till Lofsdalen,
i år bär resan mot kusten.
Alltid kul att trampa nya stigar.

2 kommentarer:

  1. Det låter som du haft en bra helg och har en rolig helg att se fram emot.

    SvaraRadera
  2. Håller med! "Bara vara" är en lyx tycker jag,och jag vet,jag är dålig på det...måste bli bättre!

    SvaraRadera