måndag 10 oktober 2011

Happy, Happy


Köpte mig denna omdebatterade bok i helgen
för att ta del av hur andra kvinnor upplevt sina skilsmässor.
Får man vara happy eller är det en "fel" känsla
som man inte ska bejaka?
Själv känner jag mig väl inte mer eller mindre happy än innan
men det kanske är för tidigt än?
Å jag är lite kluven till om jag känner mig happy eller ej.

Läste en liknade bok tidigare där både män och kvinnor berättade.
En bok som var lärorik att läsa.
Få se vad Happy, Happy har att bidra med.

Men hallå hur "happy happy" kan man vara egentligen
när man numera får utföra uppgifter likt denna?

Ärligt talat är det första gången i mitt liv
jag ger mig på detta!
Å fy fasiken va mycket äckligt där fanns.
Men jag klarade det,
och ska jag vara ärlig
så var det inget som inte en kvinna kunde klara av;-))

Må gott vänner!

4 kommentarer:

  1. Har inte läst boken men suttit och lyssnat på debatt om den på morgon TV.
    Jag fick dåliga vibbar av snack om tjusningen med att bara ha barnen varannan vecka så att man kan vila upp sig och ägna sig åt sig själv varannan vecka.
    Livet som småbarnsförälder är uppoffrande och det tror jag man/vi har svårt att acceptera nuförtiden.

    Alla har rätt att känna sig "happy" Så lindrar boken ett dåligt samvete så har den ett gott syfte.
    Dåligt samvete lider vi väl alla av då & då, gift eller skild för den delen.
    Berätta gärna vad du tyckte efteråt. Några minuters prat på TV kan ju inte ge rättvisa åt en hel bok heller!

    Ha en skön kväll!

    SvaraRadera
  2. Låter som en intressant bok och ja, kan förstå att man inte vet om man är happy eller ej, det kan ju också bero på betingelserna i samband med beslutet.

    I alla fall: Grattis till väl genomfört kvinnoarbete-för det vet vi ju nu att vi också kan om vi bara vill. jag har ju dessvärre aldrig testat men när jag veckopendlade till Karlskoga under ett antal år, då fick jag vackert rensa avloppet under badkaret-för det fanns bara jag att tillgå ;-) Och inte var det kul men...det gick.

    SvaraRadera
  3. Jodå,jag har rensat avlopp-som gift! Det var inte svårt. Men jag låter maken fixa med bilen...

    SvaraRadera
  4. I det här hushållet är det jag som rensar avlopp - om det inte är riktigt stopp nere i röret, då tar maken fram rensbandet ...

    Kritiken jag läst om boken är att de drabbade barnen inte är happy - men det gäller ju framför allt yngre barn, de kan väl sällan bli happy av en skilsmässa? Äldre barn ser och förstår så mycket mer.

    SvaraRadera