lördag 3 december 2011

Onödig oro!

För min del var det onödig oro, då grabben kom hem vid tretiden. Däremot läste jag på aftonbladet.se att två tjejer i 20 års åldern avlidit i en trafikolycka en bit utanför stan, en trafikolycka orsakad av halkan. Så oron kan väl ändå sägas vara befogad, mina tankar går till dem som drabbats♥

Idag ska grabben och jag till Göteborgs Operan för att kolla West side story! Jag har aldrig varit på operan i Göteborg men grabbarna har varit där med skolan när de gick i nionde klass. Å nog är det kul att "lillkillen" vill åka med sin mamma så att hon får uppleva operan;-))

Detta blir ytterligare en "måbra"- sak som jag gör inför julen.

Dagens bild är stjärnan som lyser i mellangrabbens rum. Ett rum som jag lånar när han inte är här. Å jag kan låta stjärnan lysa hela natten,  något som jag alltid tyckt varit så mysigt, utan att lampan stör någon annans nattsömn!

2 kommentarer:

  1. Ja de var en otäck olycka, och det var ju någon seriekrock som nämndes tidigare på kvällen också. Klart man blir orolig när killarna är ute. Samma här. Men vilken vacker adventsstjärna! Nu har jag ingen, elle rjo en som står på fot i sovrumsfönstret men det är ju inte samma sak som en röd, hängande. Hade alltid en orange i fönstret när jag var liten och minns känslan.

    SvaraRadera
  2. Dessutom var det visst slagsmål vid någon hamburgerrestaurang såg jag.

    Hoppas att du kör försiktigt ikväll!

    SvaraRadera