söndag 22 januari 2012

EFIT - 22 januari 2012

Årets första EFIT för mig 
välkommen in och följ med mig på min dag.

08.30
Vaknar först, 
tassar ut i köket och sätter på radion.

09.30
Hittade lite kycklingrester i kylen
som jag lägger i en omelett.

10.30
Tänker väcka grabbarna snart
tror det är lättare om jag har lite gröt klar att bjuda dem på.

11.30
För att jag inte ska kunna smita ifrån
har jag hängt fram träningskläderna.
Tittar lite surt på dem och funderar vidare...

12.30
Träningskläderna åkte på tillslut.
En timmes promenad blir det
och som ni ser har vi fått lite snö tillslut.

13.30
Det blev gröt över
så jag rör ihop en risgrynspudding.
När jag var barn åt jag ofta pudding
å det har även mina grabbar fått göra.

14.30
Okey borde väl inte erkänna detta men...
... denna kakburk fick grabben igår
och gissa vem som nallade en kaka?

15.30
Idag blir det lyxpytt,
eller vad sägs om reninnanlår, lök, potatis, morötter
samt resterna av kantarellsåsen
och till det stekta ägg.

16.30
Nog ser det lyxigt ut alltid
men det är bara det yttre
inuti är det min nu klara pudding.

17.30
På med kläderna och ut igen.
Dags för liten väninneträff.

18.30
Nog är det kul att ge bort tulpaner så här i januaritider.
Å lika kul är det att få dessa blommor.

19.30
Mycket snack blev det,
te och kaka oxå för den delen och nu är det dags att gå hem.
Här ser ni några av våra konstverk som pryder elskåpen i stan.

20.30
Lite suddigt men håll till godo.
Detta mönster har ni sett förut,
men denna gång stickar jag i storlek ½ år.
Snart är den klar men nu saknar jag en ½-åring;-))

Med denna bild tackar jag för mig.
Nu blir det Så ska det låta
och nål och tråd - dags att fästa alla trådar.

Hoppas du haft en lika bra dag som jag!

12 kommentarer:

  1. Smart att hänga fram träningskläderna så att man inte "glömmer bort" i all hast... :-)

    SvaraRadera
  2. Det går att få tunnelseende när det gällar träningskläder också ;-)

    SvaraRadera
  3. Jag har inte ens gått till brevlådan idag ...

    SvaraRadera
  4. Jag hamnade ute i snön idag.. på alla de sätt!

    SvaraRadera
  5. Hoppas det var skönt med en promenad.

    SvaraRadera
  6. Ser ut som en bra söndag med lagom mycket aktivitet!

    SvaraRadera
  7. När det gäller risgryn, då är puddingen enligt min mening godare än gröten. Kul att få följa din dag!

    SvaraRadera
  8. Åh vad jag längtar till att bli frisk! Vill ha en lika fantastisk dag som du ! :)

    SvaraRadera
  9. Kikar in igen för att se resten av din EFIT dag, vilka coola elskåp, fint intiativ tycker jag :-)

    SvaraRadera
  10. hahahahahaha - känn ingen press, grabbar! Anne-Lie vill ha barnbarn!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Njaa det behöver faktiskt inte vara mina grabbar som förser tröjan med en ½-åring utan jag kan vara generösare än så ;-))

      Radera