måndag 20 februari 2012

Frosseri i sikte

Imorgon är det dags att frossa lite igen;-))

Idag är det blåmåndagen och jag har varit på vattengympan vilket gör att jag har bäddat för morgondagens semla. Får inte glömma att plocka fram bullarna från frysen.

Men först ska jag ha lunchdate med lillkillen, mellankillen och hans tjej - sportlov är kul tycker jag;-)) Kom faktiskt på att detta är det sista sportlovet jag har med mina barn, med tanke på att den yngste tar studenten till sommaren. Många härliga sportlov har vi haft men de senaste åren har vi inte varit så aktiva som tidigare. Nästa gång jag tar sportlovsledigt är väl när jag är farmor!

3 kommentarer:

  1. Sportlov ja, det sista sportlovet hade yngsta killen förra året. Känns konstigt...
    Åt min första semla hos pappa i torsdags, köpt på ICA maxi, den var inte god, dyr men inte god!

    SvaraRadera
  2. Undrar hur många semlor du äter? och sedan kommer krokodilerna ...
    Själv har jag ätit en semmelmitt i år, Lilleman gnagde runt hela bullen och orkade sedan inte mitten! Nu klarar jag mig till nästa år!
    :-D

    SvaraRadera
  3. Sista fastlagsfrossan hos oss också i dag sen är det dags att dra i handbromsen.
    Men gott är det.
    Student för er också! Du har lite rutin på festligheterna - här famlar vi lite i mörker. Det är mycket som ska planeras och fixas. Ett kärt besvär men lite nervöst. Skulle vilja laga all mat själv men man får väl inse sina begränsningar om vi blir många och det är den biten som man inte riktigt vet, även om inbjudningskort ska ut.
    Sportas på sportlovet görs det inte mycket här heller - det slappas mest men det behövs väl kanske när det sportas så mycket annars.
    Ha en skön fettisdagkväll!

    SvaraRadera