onsdag 15 februari 2012

Om att gå på gatan!

Det är fler kvinnor än män som drabbas och skadas av halkolyckor så här vintertid!
Å det beror inte på att kvinnor:

  • är mer bensköra än män
  • är sämre bilförare än män

utan snarare på att:

  • fler kvinnor än män väljer att gå, cykla eller åka kommunalt när det är vinterväglag
  • fler män än kvinnor fortsätter åka bil - oftast den "störst" och säkraste bilen som finns i hushållet.
Samtidigt undrar jag över varför snöröjningen är så bristfällig! Inte på våra vägar men dock trottoarerna.
Å var är det man går? Å var är det man åker bil?
Å vad var det nu då som var kvinnornas val?
Å vad var då männens val?

Varför sköter inte fastighetsägarna trottoarerna som dom borde?

Paradoxalt nog vore det bättre om kvinnorna fortsatte att ta bilen!

Å vad gör då jag?
Jo jag har ställt bilen i garaget och stapplar på de isiga trottoarerna för att komma till bussen - nej det var faktiskt inte riktigt sanningsenligt för jag har börjat gå på gatan ;-))

Kanske dags att köpa broddar!

3 kommentarer:

  1. Men med tanke på hur det gick för dig förra året antar jag att du går dubbat? ;)
    ~Titti

    SvaraRadera
  2. Broddar är nog ett måste snart när man går ut!

    SvaraRadera