lördag 7 april 2012

Påskafton 2012


Pojkarna är hos sin pappa och firar in påsken. Jag får en påskafton för mig själv.
En mycket god vän ringer och frågar om jag vill med på fotorunda vilket jag självklart nappar på. Kul med tanke på att våren ändå är på så god väg men naturen helt plötsligt är full av snö;-))

Efter en skön runda och en kaffe på vännens soliga altan har jag nu ätit en god påsktallrik bestående av ägg, sill, lax och importerad färskpotatis. Till detta slank en snaps och kall öl ner;-))


Nu ska jag strax ge mig av igen. En annan väninna smsade och frågade om jag ville komma över. Det vankas lamm och rödvin - inte kan jag väl säga nej till det inte! Så strax dags att göra sig klar och hoppa upp på cykeln. Men först ska morgondagens efterrätt förberedas.

Må så gott alla och njut av nära och kära!

1 kommentar:

  1. Hoppsan, blev snön liggande hos dig?
    Tur att du har vänner som sätter fart på dig, ta du och ät lite för mig också!

    SvaraRadera