söndag 31 mars 2013

String är min nya favorit!

Det finns en slags string som jag verkligen gillar och det är Stringhyllan, den man kan bära närmast kroppen tycker jag bara är obekväm! Men denna hylla designad av Nisse och Kajsa Strinning sent 40-tal är en av mina absoluta favoriter. Sen jag flyttade in i min lya har jag haft ögonen öppna när jag gått på loppis men inte fått napp, har till och med haft andra spanare ute. Tills alldeles nyligen då jag kom över en hylla för 300 spänn efter en liten lätt prutning.


Att den då var en senare variant och inte riktigt "äkta vara" hade jag ingen aning om då. Men nu har jag blivit mer kunnig och tillika ägare av ytterligare två hyllor ;-)

När jag kollat runt lite på Blocket har jag noterat att de går för runt 1000 spänn. Gissa om jag då blev glad när jag på loppisen mellan Färgelanda och Stigen hittade två stycken - den ena för 650 och den andre för 750. Den senare var hyllan i mahogny vilket inte är så lätt att hitta nuförtiden. Snackade lite med mamma i telefonen och hon ville ha en hylla så jag fick åka och ta ut kontanter. Väl tillbaka frågade jag om jag kunde få ett bättre pris om jag tog båda och tänka sig det fick jag - två stycken för 1200 spänn! Skulle kanske kunna starta en affärsrörelse här...

På kvällen fick jag hjälp att sätta upp en av hyllorna i köket. Färgmässigt stämde den "oäkta" bäst så den fick det bli och efter mycket omflyttning av tavlor så kände jag mig riktigt nöjd!

Nu ska jag bara "flytta in i" hyllan oxå;-)

Glad Påsk goa vänner

1 kommentar: