söndag 31 mars 2013

Vårvinterväder

Likt många andra gillar jag påsk för då finns det oftast mer tid och utrymme till vila och reflektion. Något som jag gärna ägnar mig åt ute i naturen med en kaffe i min ena hand och kameran i den andra! Denna påsk har bjudit på sol och fint väder men lätt kylslaget har det varit.


Fick en fin runda idag längst Kyrkbacken vid Västra Tunhem.


Kameran fångade ett och annat. Tycker att våren vacker men frågan är om vi inte fortfarande har vårvinter?


Troligen är det nog så att bara om någon vecka börjar det gröna att spira och då tänker jag vara på plats igen ;-)

3 kommentarer:

  1. Hej! Så fint du gjort här inne! Och din header med den så gamla bänken! Så häftig! Tänker på min gamla idol Siw Malmqvist som sjöng " På en gammal bänk" ( en fransk (?) Eurovisonvinnarlåt som hon sjöng på svenska)

    Och jo, nog får vi kalla det vårvinter ännu...för kallt ute och för mycket snö kvar.
    Men underbara foton har du tagit som vanligt. :)

    SvaraRadera
  2. Ja, någon meterologisk vår har det inte varit än i min del av landet. 125:e dagen med snö, idag. Tackolov har det mesta smält bort just i min trädgård, men jag ser ju hur det ser ut hos grannarna!

    Underbara utflykter du gör! Jämför man dessa bilder med fiskebilderna nyss har det onekligen gått framåt med våren!

    SvaraRadera
    Svar
    1. om jag kunde förmedla den kyliga vinden i fiskebilderna så skulle du även känna skillnaden ;-)

      Radera