tisdag 9 april 2013

TisdagsEFIT med tisdagstansträff


Välkommen att följa min EFITdag idag
andras dagar kan du följa här!

06.30
Rörde till det senast så nu gäller det att det blir rätt,
för grabben var inte glad när jag förra veckan 
skickade ner honom i tvättstugan fel dag.
Så nu har han fått förtroendet att ta hand om nyckeln ;-)

07.30
Det gäller att välja sida helt klart!
På tåget till Vänersborg finns det alltid gott om plats.
Väl på tåget brukar jag lösa några av mina pågående  wordfeud,
hinner med några även idag. 

08.30
Det blev nästan uppror på jobbet idag.
Kaffet som vanligtvis är klart vid 8.15 var klart först 8.27!
Tar med min kopp till kollegan där vi har debriefing!

09.30
Dags för det riktiga förmiddagsfikat.
Hämtar min macka som får göra kaffet sällskap.
Samtalet pendlar mellan rusande hjärta och tvtablån.

10.30
Jobbar med min presentation.
Det tar sin lilla tid för att få det hela snyggt.

11.30
Tillhör matlådemaffian på jobbet.
Vi är ett rejält gäng så kön till microapparaterna är oftast lång.
Därför äter vi oftasst tidigt!

12.30
Efter en trevlig lunch gräver jag vidare i min presentation.
Måste få detta klart idag!

13.30
Vattenflaskan har jag fått av en mycket kär internetvän
som jag haft förmånen att möta irl.
Tar ett glas eller två för att kunna koncentrera mig bättre.

14.30
Eftermiddagskaffe och sen får jag ta ett varv på toan
innan jag ger mig tillbaka till mitt rum och min presentation!

15.30
Ja kontorsarbete på hög nivå.
Får avbryta mitt skrivande för att svara i telefonen.

16.30
Så då var jag faktiskt klar då.
Nu återstår bara själva presentationen,
men den är först imorgon!

17.30
Hade tänkt ta tåget men kom på att jag ska ju på
Tisagstantträff idag vilket gör att jag får ta bussen!
Bra att ha alternativ. 

18.30
Fick lite tid över så jag tog ett varv på stan innan träffen.
Ett varv på Myrorna och Åhlens men fick inte handlat något.

19.30
Startar alltid våra träffar med fika
macka, pålägg och kaka satt finfint innan det var dags att ta fram alla arbeten.

20.30
Jobbar på med mina mormorsrutor.

21.30
Mormorsrutor på ett annat sätt
här blir det en tröja!

22.30
Väl hemma fick jag äntligen brevet,
eller äntligen och äntligen får nog ta och kolla nu...

Hoppas du haft en lika bra dag som jag!


4 kommentarer:

  1. Då är du laddad inför morgondagens presentation! Så skönt att träffa vänner kvällen innan och bara koppla av ordentligt!

    SvaraRadera
  2. Kaffet är en stor sak även på mitt jobb! :)

    SvaraRadera
  3. Tantträffen låter kul :) Själv så missade jag datumet denna gång också, börjar bli slarvig tror jag, eller så är det allt med flytten som spökar :)

    SvaraRadera
  4. Ojoj, 12 långa minuter var ni tvungen att vänta. Inte klokt! ;)

    SvaraRadera