söndag 3 maj 2015

Sköna maj välkommen

Det är så skönt att få en extra ledig dag att förlänga helgen med!

Trivs verkligen på mitt jobb men de där helgerna som förlängs med en ledig dag gör mig gott. Då kan jag lufsa omkring här hemma och pyssla med ett och annat samtidigt som jag även hinner göra andra saker.

Känner mig nöjd med att ha rensat avloppet i handfatet.
Känner mig nöjd med att ha dammsugit lyan.
Känner mig nöjd med att ha torkat golvet i köket.
Känner mig nöjd med att ha lagat mat.
Känner mig nöjd med att ha tränat enligt plan.
Känner mig nöjd med att ha umgåtts med nära och kära.
Känner mig nöjd med långfrukostarna.


Nu återstår bara tvättstugan ;-)

2 kommentarer:

  1. Tycker att det borde vara långhelg lite oftare, nog är det synd att pingsten krympte och att nationaldagen i år är en lördag ...
    Det är skönt att lufsa!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är det härligt! Älskar att lufsa omkring eller kanske skulle kalla det "skrota runt" istället ;-)

      Radera