måndag 20 april 2015

Dags för aprilbad

Havet ligger nästan spegelblankt, solen strålar från en blå himmel och vinden är snäll!

Tillsammans med två kollegor ger jag mig av till Gustafsberg i Uddevalla, närmare bestämt Sörkullen. Det är dags för aprildoppet! Som jag längtat ;)

I år är utmaningen att bada minst en gång/månad. Kan säga att januaridoppet har varit svårast hittills. Då låg vinden på över Vänern ända från Karlstad. Men badat har jag lyckats med varje månad. Nu kommer det ju lite "snällare" badmånader innan det är dags att ladda för hösten.

Lyckades till och med ta några simtag innan jag tog mig upp igen full av endorfiner och en kropp som inte var kall utan faktiskt jobbat upp värme inifrån. Förutom den fysiska värmen är det även så att själen mår gott utav att fixa utmaningen.

Men se det handlar inte bara om badet utan sällskapet är viktigt det med. Vår tradition är att först bada och sen fika och fika gjorde vi sittandes vid en solvägg vid Snäckans café.

En dag som denna är det är lite som att livet är på topp!

3 kommentarer: