tisdag 14 mars 2017

Kallbadhusturne


Trodde inte det var möjligt då jag under många år varit världens badkruka! Men se jag har blivit helt tagen i denna ädla konst.


Det är en så härlig meditativ känsla!
På med baddräkt, badmössa och badskor.
Ett djupt andetag och vid utandningen lugnt kliva ner i vattnet.
Stannar kvar fem djupa andetag innan det är dags att ta sig upp igen. Får jag lust att simma så gör jag så klart det,
Därefter vill jag upp! Så fort som möjligt av med baddräkten och in i badkappan :)
Det är då jag oftast känner hur blodet börjar pumpa runt och värma upp min kropp!
Fingrar och tår tar längst tid.



Jag blir stärkt både i kropp och själ för varje gång är en utmaning utan dess like och jag går från storlek 42 till 40 på ett kick :)

Efter bad så avslutas dagen alltid med fika!


1 kommentar: