tisdag 6 juni 2017

Ibland blir det inte som jag vill


Det är helger som denna som jag är extra glad över andra!


Förra helgen var jag på resa i Karlshamn.
Där träffade jag ett gäng underbara kvinnor,
kvinnor jag mött via nätet.

Resan startade med en utmaning


Pyspunka tack vare en skruv i däcket.
Upptäckte det i början av Göteborg,
allt blev värre innan jag tagit mig igenom samma stad.
Med hjälp av något slags skum i däcket
samt en av favoritsönernas hjälp
byttes däcket i Varberg.
Allt till en summa av 350 spänn! 
Å jag som trodde att laxarna skulle flaxa iväg!
Betyder ju att jag sparade en hel del :)

Därefter kunde jag resa vidare mot nästa stopp Ronneby!

Några hade hängt på Café Mandeltårtan ett bra tag när jag kom fram.
Turligt nog för mig.
Räkmackan och mandeltårtan var oerhört smakliga,
miljön var mycket tilltalande.
Inte undra på att caféet fått utmärkelse i White guide.
Det finns mer att läsa på Dubbelhakornas.

Väl framme i Karlskrona dukades det fram mumsigheter och dryck.
Här samtalades, mumsades, skålades, skrattades det i goda vänners lag.

Skrattet som gjorde att vi alla torkade tårarna.

Dag två gjordes en utflykt till Kristianopel.
En pärla väl värd besök.
Många små fina hus med underbara trädgårdar.

Café Sött och Salt besöktes för en lunch.
Efter en promenad med bad åkte vi tillbaka mot Karlskrona.
En underbar helg.

Denna helg har magen inte varit på min sida men det är en helt annan historia!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar