måndag 26 juni 2017

Jag har en plan!

Ibland händer det något som gör att det klickar till och en tanke eller kanske snarare en dröm går från att just vara det och till att bli ett beslut!


Vet inte hur länge jag gått och drömt om att vandra Camino Frances. Det var många år sedan jag läste Agneta Sjödins bok  "En kvinnas resa" och ganska nyligen läste jag så "Under vintergatans alla stjärnor" av Camilla Davidsson. Båda böckerna har inspirerat mig och väckt en längtan.

I våras skulle jag så informera om folkhälsoarbetet i min kommun under föreläsningsserien "Psykisk hälsa - en livsresa. Visste att Marita Clementz  skulle föreläsa och hon skulle prata om att sätta mål och genomföra dem. Hade inte fattat att fokus skulle kretsa så mycket kring El Camino! Satt som bergtagen och lapade i mig massa matnyttigt.

Föreläsningen gav mig ytterligare inspiration och en sak fastnade i min hjärna och det var:

- gå inte runt år efter år och bara och dröm om att göra det. Gör det bara! 

Morgonen efter snörde jag på mig vandringskängorna och tog en runda innan frukost och jobbdag!

Till skillnad från Marita som var mycket snabbare i sitt beslut har jag nu påbörjat min plan!



  • Jag läser allt jag kommer över - både i bokform och bloggar!
  • Har ägnat långa stunder framför Youtube där jag kollat vandringar och packlistor. 
  • Gått med i grupp på Facebook
  • Sett filmen The Way som handlar om El Camino
  • Börjat handla på mig saker! Ryggsäck, handduk och kaffemugg till att börja med.
  • Valt att ta kortare semester i år för att spara dagar till min vandring
Min plan är att starta vandringen  i St Jean Pied de Port och gå de 80 mil till Santiago de Compostela någon gång under 2018!

På något sätt har min vandring redan börjat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar