Visar inlägg med etikett snö. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett snö. Visa alla inlägg

tisdag 23 november 2010

Snöskottning...


Idag har jag använt Jannes farsdagspresent!
En "snövagga" 
om den nu heter så vill säga;-))
Det gäller ju att använda den flitigt nu när vi har en!
Kändes skönt att jobba lite
men erkänner att det stundtals var lite väl tungt.
Snöskottning måste vara en mycket bra motion!

Vår uppfart är nu  i varje fall skottad
och jag väntar bara på att Gerhard
ska komma med sin traktor och bygga upp 
härliga snövallar när han plogar gatan!

Är hemma men en mage som tycks gett upp helt och hållet!
Har bekymmer med laktos
och slarvade troligen i helgen.
Pannacottan var i varje fall god;-))
Behöver så att säga vara nära en toa
utan att prata för mycket skit!
Magen har börjat stabilisera sig men jag är så
in i vassen trött!
Men har bestämt mig för att vara rädd om mig
själv och ta vara på min hälsa,
för ingen annan gör det åt mig! 

torsdag 13 augusti 2009

Ja se det snöar, ja se det snöar det var väl roligt...

... Hurra!

Denna syn mötte mig när jag åkte hem från jobbet idag! Självklart stannades bilen och det dokumenterades. Det är den 13 augusti och här har haglat så att det ligger hagel kvar i drivor;-))

Grabbarna hemma fick även de fram kameran så jag bjuder på lillkillens foto av mellanbror. Det är fotat på vår altan. Altanen där jag längtar efter fler grillkvällar innan mörkret lägger sig - hur ska detta sluta;-))