lördag 11 april 2009

En härlig långfredag


Igår var vi hos lillasyster och där njöt vi av solen, sällskapet samt god mat och dryck.

Maken lämnades hemma med hög feber och hosta - hoppas att han kryar på sig för det är inte kul att ligga inne nu när det är så fint väder!





Idag skulle Påskharen komma och lämna godisäggen ute i trädgården men som sagt var med en sjuk make som är det som stuvat undan äggen så fick det tyvärr bara bli godis i skålar till grabbarna - troligen jag som är mest besviken;-))

Vi får ordna med detta till nästa år!



Har varit ute i trädgården idag - har klippt lite till i mina äppelträd. Men jag har även donat i växthuset lite. Petade ner några mycket tidiga potatisar idag - ska se om jag kan få egna till midsommar. Pelargonerna har fått flytta ut från garaget - tänkte ge dem några timmar i växthuset så att de kan få njuta av vårvärmen;-))
Ser ni vad jag hittade i gräset? Det är en puttekula i glas som någon tappat! Är helt säker på att det inte är mina grabbar - om så vore fallet har den legat där i minst 10 år vilket jag har svårt att tro! Men den var varmt välkommen;-))

Jag har njutit av vårvärmen - låg i bh och trosor på altanen. Ingen vacker syn vill jag lova! Blek som ett spöke och fet som en valross - men va´gör väl det när våren är här?

5 kommentarer:

  1. Nu tror jag nog att du överdriver lite, va!

    Nej du, nån valross är du INTE!!

    SvaraRadera
  2. Visst överdriver hon Barbro! Vi vet ju hur smal den stackarn är. Nog borde vi skicka över nåt kilo godis till´na:-)

    Men inte allt vi har...lite ska vi ha själva också:-)


    KRAM!

    SvaraRadera
  3. Jag är med på en godisinsamling till Anne-Lie;)

    Fast jag behåller se där sega tupparna och chokladäggen.

    Bra förslag Tindra!

    Kram -♥-

    SvaraRadera
  4. Du är för rolig. "Fet som en valross" Det tror jag inte ett dugg på, sötnos.

    Det finns rester i mitt godisägg (TÄNK). Det behöver inte jag. Så jag fyller gärna på insamlingen...
    Hoppas mannen kryar på sig...

    Kram!

    SvaraRadera
  5. Jag kommer gärna hem till dig o hjälper dig att äta, säg till när de samlat tillräckligt!

    SvaraRadera