onsdag 17 juni 2009

En antagen utmaning som vandrar vidare


Fick en utmaning av Artista som jag naturligtvis antar;-))

1. Hur gammal är du om fem år?
51 år jisses vad gammalt det låter;-))
2. Vem var den sista du träffade?
Det får väl bli den störste sonen som jag träffade sittandes vid sin dator i sitt rum alldeles nyss.
3. Hur lång är du?
166 cm.
4. Vilken är den senaste filmen du sett?
"Änglar och demoner"
5. Vem ringde du senast?
Min syster
6. Hur löd ditt senaste sms och till vem?
Hjälp - jag raderade alla mina sms för minnet var fullt;-)) Men vet att det var minsta sonen för jag undrade vad han höll på med så här på sommarlovet!
7. Vad är dagens planer?
Hänga en tvätt samt uppdatera mig efter 3 dagar utan dator;-))
8. Föredrar du att ringa eller sms?
Beror precis på syftet!
9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda?
Mina föräldrar är gifta och har så varit i 47 år
10. När såg du din mamma senast?
I fredag då vi firade skolavslutningen hos min syster
11. Vilken ögonfärg har du?
Grönblåa
13. Har du någon gång hittat en katt?
nix pix.
14. Vilken är din favoritplats?
Troligen sängen med en god bok;-))
15. Vilken plats föredrar du minst?
Toaholken
16. Var tror du att du befinner dig om tio år?
Hemma hos någon av mina söner och gossar med mina barnbarn!
17. Vad skrämde dig som barn?
Flugor - uschia mig vad hemska de var enligt mig!
18. Vem fick dig att skratta sist?
Troligen var det Glenn
19. Är du för ung för att äga vinylskivor?
Nejdå det finns många goa vinlyskivor som tyvärr har stoppats undan
20. Har du stationär eller bärbar dator?
Min egna dator är bärbar men är väl så att säga delägare även i den stationära
21. Sover du med eller utan kläder?
Jag är en frusen typ och sover med pyjamasbyxor och t-tröja
22. Hur många kuddar har du i sängen?
delar en med maken;-))
23. Hur många landskap har du bott i?
Bara ett enda och det är Västergötland
24. Har du någon gång spytt på fyllan?
Det är klart att det har hänt!
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota?
Sommartid är det barfota
26. Är du social?
Det kan du ge dig attan på!
27. Vilken är din favoritglass?
Mjukglass
28. Vad skulle du göra om du vann en miljon?
Leva gott!
29. Tycker du om kinamat?
Det kan vara riktigt mumsigt ibland!
30. Tycker du om kaffe?
Ja men endast på förmiddagen och med mjölk i
31. Vad dricker du till frukost?
Rött te
32. Sover du på någon särskild sida
Jag somnar alltid som godast på sidan
33. Kan du spela poker?
Ja den kan jag
34. Tycker du om att mysa?
Mina mysbehov är mycket höga och jag tillfredsställer dem så ofta jag kan;-))
35. Är du en beroendemänniska?
Jag är beroende av närhet till andra människor å sen klarar jag mig nog inte utan choklad!
36. Känner du någon med samma födelsedag som din?
Jag känner en grabb som gått i en av sönernas klass
37. Vill du ha barn?
Inte fler barn men barnbarn!

38. Kan du några andra språk än svenska?
Engelska och lite teckenspråk
39. Har du någonsin åkt ambulans?
Ja fick åka med när min minsta son skadade sig som ettåring
40. Föredrar du havet eller en pool?
Jag föredrar havet
41. Vad spenderar du helst pengar på?
På saker jag behöver
42. Äger du dyra smycken?
Allt är relativt - men inget som är dyrare än att jag vågar ha dem på mig till vardags
43. När känner du dig lycklig?
När jag är tillsammans med mina barn samt när jag är ute i naturen
44. Vad var det senaste du stoppade i munnen?
Makens hemmagjorda soppa
45. Vem är den roligaste människan du känner?
Detta kan jag tyvärr inte svara på - lever efter devisen att man har inte roligare än man gör sig så...
46. Välj ett ärr på din kropp?
Har valt ett som jag haft sen ungdomsåren - cyklade vält
47. Vad har du för ringsignal?
Gammaldags telefon
48. Har du kvar klädesplagg sen du var liten?
Nix
49. Flirtar du mycket?
Har haft en tillfällig paus sen jag gifte mig;-))
50. Vart togs din profilbild för din blogg?
Ute i trädgårdslandet
51. Kan du byta olja på bilen?
Nej varför det? Jag är ju gift!
52. Har du fått fortkörningsböter?
Nej det har jag lyckats klara mig ifrån men det beror nog mer på polisens dåliga resurser!
53. Vilken var den senaste bok du läste?
Jungfrutronen av Sue Monk Kidd
54. Läser du dagstidningen?
På jobbet
55. Prenumererar du på någon veckotidning?
Laga Lätt och Allt om Mat - men de är nog inte veckotidningar?
56. Dansar du i bilen?
Om det är en riktigt go låt så händer det att jag jazzar loss!
57. Vilken radiostation lyssnade du på senast?
P4
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper?
En utvärdering
59. När var du i kyrkan senast?
Julottan
60. Vilka personer utmanar du?

... ojdå nu blev det svårt men Anni nog kan vi få lite mer info om dig?

5 kommentarer:

  1. Trodde att du visste vad jag tycker om sådana här utmaningar... men ok, den är antagen och besvarad!

    Och rikligt illustrerad - du vare minsann snål på bilder, du!

    -♥-

    SvaraRadera
  2. Hihi kul läsning här!
    Anni är hård men rättvis det va tomt mä bilder just nu!!
    Nu vill jag bara önska dej en alldeles underbar midommar!!
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Tänk, vi är ju lika gamla Du och jag. :o)
    Hi, hi...och jag som trodde att jag var betydligt äldre än Du!
    ...men klart, det trodde jag att jag var än Anni också förut. ;o)

    Ha nu en alldeles jätte SKÖÖÖN Midsommar!

    KRAM på Dig!

    SvaraRadera
  4. Trevlig midsommar önskar jag dig också!
    Oj så många roliga frågor och svar...hinner inte läsa allt nu,lite stressad på väg till jobbet snart :)

    SvaraRadera
  5. Hihi... Det var kul att få läsa...

    SvaraRadera