söndag 14 juni 2009

Fototriss - hett

Veckans Fototrisstema är hett. Funderade lite fram och tillbaka, kikade runt lite i de som är snabbare än vad jag är, några av mina idéer var redan fotade så...

Här kommer mina heta bidrag eller ska jag kanske säga heta tips?

Dags att fixa ingredienserna till midsommarlunchen. I kylen finns nu sill, gräddfil, öl och snaps - i växthuset finns färskpotatis som väntas på att tas upp samt gräslök!

Att vänta på att jordgubbarna ska bli röda innan midsommar är lönlöst - ivf i mitt trädgårdsland!
Det blir till att köpa i affären!

Sen är det bara till att vänta in solens heta strålar så blir väl allt perfekt för att fira midsommar?

4 kommentarer:

  1. Men mums på din triss..himmel nu kör vi..midsommaren finns inom räckhåll..jaaaadå..så pass gott det ska bli.Härlig triss..jag väljer första bilden som får mig på ett strålande humör..att du har ett växthus som jag ger dig pluspoäng.

    SvaraRadera
  2. Vilka härliga bilder!!! Jag ska nog försöka kontra med några som min dotter har tagit...för hon tar betydligt bättre foto än jag! ;o)

    ...den översta....tusan va HUNGRIG jag blev! :o)

    Ha en riktigt BRA dag!
    Kram på Dig!

    SvaraRadera
  3. Jordgubbar, ja... Tänk du får dina egna du. Det skulle vara nåt det. Jag har förresten en utmaning till dig i min blogg. Varsågod. Kolla bakåt. Förra blogginlägget.

    Sen hoppas jag att du får en sköööööön midsommar!!!

    SvaraRadera