torsdag 18 juni 2009

Har varit i Karlsborg!


Denna veckan har jag varit i Karlsborg på Sommarakademi. Tillsammans med folkhälsosamordare från Västra Götaland har jag har vässat min kommunikationskunskap på arbetstid och övrig tid har vi finslipat vår sociala kompetens;-))

Fick klagomål från några godingar, som vågar säga vad de tycker och tänker, för att jag visade för lite bilder så nu bjuder jag på Karlsborgsbilder.

Börjar med en bild som jag knyckt på nätet jag är alltså icke fotograf till denna bild för att göra reklam vilket jag inte tror de sörjer över för Kanalhotellet där vi har bott. Kan mycket varmt rekommenderas!

Mitt rum låg i Krutvakten ett litet, litet hus vid sidan om.


Första kvällen åkte vi ut på en båtutflykt på Göta kanal. På båten fick vi underbart god mat och vi nöjt av en solig kväll när vinden väl mojnade.

I hamnen låg hjulångaren Eric Nordevall II. En kopia på den båt som byggdes 1836 och som 20 år senare sjönk i Vättern. Tanken var att Eric Nordevall skulle trafikera Göta Kanal mellan Stockholm och Göteborg. Den nybyggda kopian av båten förflyttades nästa dag från Karlsborg för att få på sina "hjul" och skulle komma tillbaka senare i sommar.


Tisdags morgon startade vid med Thai Chi vid Göta kanals strand. Det var verkligen en underbar miljö för denna sorts träning. Behöver jag säga att jag fick träningsvärk;-))


På kvällen var det dags för en guidad tur på fästningen. Det var verkligen spännande och vi fick se på film som visade hur det kunde se ut om fästningen anfölls i sina unga dagar. Men även vi utsattets för granatattacker lovar att allt gick bara bra!

Matbilder har jag tyvärr inga men vad sägs om räkfrossa på båten, inkokt kall lax med skarpsås och färskpotatis, rökt sik med dillstuvad potatis? Att vi däremellan åt mazarin, kladdkaka och jordgubbstårta är ju bara små detaljer;-))

Hoppas ni är nöjda nu Anni & Emsa;-))

2 kommentarer:

  1. Jomenvisst, nu är jag så nöjd så!
    Och det där med att fotografera maten, det har du ju försökt förr - så strunta i det, du...
    ;-)

    SvaraRadera
  2. Å vilka härliga bilder! Vad glad man blev av dem. Gillar dina natur och landskapsbilder. Färgerna och vinklarna... :o)

    Ha nu en skön midsommar!!!

    SvaraRadera