lördag 18 juli 2009

EFIT- den 17 juli

Det är dags för EFIT igen och jag tyckte det var kul förra gången jag var med så nu kör jag igen. Denna gång är maken, lillgrabben & jag på lillsemester i Stockholm. Så det blir en liten tolkning av Stockholmsbesöket. Har dålig koll på exakta tider så det får bli ett kort för varje klockslag. Håll till godo;-))

08.00 Vaknar i vårt rum på Comfort Hotell

0900. Det är så underbart gott med hotellfrukost

10.00 - 13.00 Vi besökte Vasa museet ...
... och där passerade lätt några timmar utan att vi ens märkte vad fort klockan gick!


Det var mycket spännande att se alla detaljer som fanns kvar och att de var så väl bevarade. Men tillslut så började det knorra i magen så vi gick vidare.


14.00 Nu traskar vi mot Rosendahls trädgårdar

15.00 Det gäller ju att hålla vätskebalansen i nivå;-))
Vi satt under ett äppelträd och till ölen åt vi även var sin god macka!

16.00 Här strosade vi runt länge som ni ser och det var så underbart vackert.
Vi lantisar glömde av att vi var i storstaden!

Foto: Lillpojken
17.00 Body Shop är min favoritbutik och naturligtvis stoppade vi där!

18.00 Ja mer öl blev det ...

19.00 Men det blev även lite svensk historia

Foto: Lillpojken
20.00 Ni får hålla till godo med vad som blev kvar på tallriken efter middagen.
Va´det var? Jo det var en underbar pasta med svamp & gorgonzolasås;-))

21.00 Detta hittade vi vid Kungsträdgården22.00 På väg hem mot hotellet så ser vi detta!

Ja där slutar vår dag den 17 juli och det var en mycket trevlig dag!


2 kommentarer:

  1. Ohhh ja hotellfrulle...Nu blev jag sugen att ta in på hotell bara för den skull.

    SvaraRadera
  2. Stockholm är en underbart vacker stad, särskilt i sommartid.

    Vi hade vackert väder både ni och vi!

    SvaraRadera